تاریخ انتشار: دوشنبه 18 دی 1396
استفاده از یک سیتوکین فعال کننده ایمنی برای مبارزه با سرطان سینه

  استفاده از یک سیتوکین فعال کننده ایمنی برای مبارزه با سرطان سینه

کشنده ترین شکل سرطان سینه نیز می تواند بوسیله یک گزینه درمانی جدید که بوسیله محققین در مرکز سرطان جامع دانشگاه Case Western Reserve ارائه شده است، درمان شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین نشان داده اند که سلول های سرطان سینه سه گانه منفی، شدیدا نسبت به اینترفرونβ آسیب پذیر هستند. این سیتوکین، دارای ویژگی های آنتی میکروبی است که سیستم ایمنی را نیز فعال می کند. اینترفرونβ  توانایی سلول ها برای مهاجرت و شکل دهی تومور را مختل می کند. علاوه براین، این مطالعه نشان داده است که تیمار اینترفرونβ می تواند نتایج درمانی را برای بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان سینه بهبود ببخشد. اینترفرونβ بسیاری از ویژگی های تهاجمی سرطان سینه سه گانه منفی که مسئول متاستاز و مقاومت درمانی آن ها هستند را معکوس می کند و در واقع می توان گفت که اثر مستقیمی با بهبود بقای بیماران بعد از شیمی درمانی دارد.

سرطان سینه سه گانه منفی یکی از کشنده ترین و تهاجمی ترین اشکال سرطان سینه است. خیلی سریع متاستاز می دهد و به بسیاری از داروهای شیمی درمانی موجود مقاومت نشان می دهد. داروهای شیمی درمانی قادر به کشتن سلول های بنیادی سرطانی نیستند. بقای این سلول ها را مسئول عود مجدد سرطان می دانند. در این مطالعه مشخص شده است که اینترفرونβ به طور مستقیم سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهند. تیمار این سلول های بنیادی سرطانی در آزمایشگاه با اینترفرونβ مانع از فعالیت مهاجرتی این سلول ها شده است و حتی برداشتن این ماده از محیط کشت آن ها نیز تا مدتی فعالیت مهاجرتی این سلول ها را کاهش می دهد.

در حال حاضر محققین در حال مطالعه روی این موضوع هستند که چگونه اینترفرونβ سیستم ایمنی را برای حمل اثرات ضد سرطانی تعدیل می کند. آن ها درصدد هستند که مطالعات بالینی را برای ارزیابی اینترفرونβ به عنوان گزینه ای درمانی برای سرطان سینه سه گانه منفی(به تنهایی یا در ترکیب با شیمی درمانی های معمول) انجام دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه