تاریخ انتشار: دوشنبه 25 دی 1396
با افزایش سن التهاب مزمن منجر به از دست رفتن توده عضلانی می شود

  با افزایش سن التهاب مزمن منجر به از دست رفتن توده عضلانی می شود

افراد تقریبا از سن 40 سالگی شروع به از دست دادن توده عضلانی شان می کنند و هر ده سال چیزی حدود ده درصد حجم عضلات شان را از دست می دهند که این خودش می تواند به آسیب، آهسته شدن متابولیسم و کاهش کیفیت زندگی منجر شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، امروز اطلاعات اندکی در مورد این که چرا توده عضلانی با افزایش سن کاهش می یابد، وجود دارد اما یکی از تئوری های موجود مربوط به افزایش التهاب است که با افزایش سطح مارکرهای التهابی در خون مشخص می شود. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه اوربرو(Örebro) به ارزیابی ارتباط بین CRP( یک مارکر التهابی) و توده عضلانی در افراد پیر پرداخته اند. پروتئین واکنش پذیر C یا CRP در خون می تواند مارکری برای التهاب و عفونت در بدن باشد. نتایج این مطالعه که شرکت کنندگان در آن ها خانم های 65 تا 70 ساله بودند ارتباط بین سطوح افزایش یافته CRP در خون و کاهش توده عضلانی را نشان داده است.

در مطالعات آزمایشگاهی نیز، آن ها نشان دادند که سلول های عضلانی که در معرض CRP قرار می گیرند از نظر اندازه کاهش می یابند و این نشان دهنده ارتباط بین میزان افزایش یافته CRP و توده عضلانی کاهش یافته است. به نظر می رسد که CRP روی میزان سنتز پروتئین ها بوسیله سلول های عضلانی اثر می گذارد و از آن جایی که عضلات یکی از مخازن اصلی پروتئین هستند، هر گونه اختلال در روند پروتئین سازی در عضلات می تواند منجر به کاهش توده عضلانی شود. این اولین بار است که مکانیسم مربوط به از دست رفتن توده عضلانی و ارتباط آن با التهاب نشان داده می شود. محققین براین باورند که می توان با کنترل سطح مارکرهای التهابی با کاهش توده عضلانی مقابله کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه