تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 دی 1396
اعطای بودجه هشت میلیون دلاری آژانس سلول های بنیادی به دو مطالعه در زمینه درمان لوکمیای میلوئید حاد

  اعطای بودجه هشت میلیون دلاری آژانس سلول های بنیادی به دو مطالعه در زمینه درمان لوکمیای میلوئید حاد

انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا (CRIM) بودجه ای هشت میلیون دلاری را به دکتر کاتریونا جیمسون و دکتر دان کاوفمن برای مطالعه روی لوکمیای میلوئید حاد اهدا کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، چند روز قبل، انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا به اتفاق آرا مجموعا بودجه ای هشت میلیون دلاری را به دو مطالعه تخصیص داده است که در حال بررسی درمان های مبتنی بر سلول روی لوکمیای میلوئید حاد(AML) هستند.

طبق آمار ارائه شده بوسیله انجمن سرطان آمریکا، در سال 2017 بیش از 62000 مورد لوکمیا در آمریکا گزارش شده است که 24500 مورد آن ها به مرگ منتهی شده است. در این میان لوکمیای میلوئید حاد یک سوم انواع مختلف لوکمیا را تشکیل می دهد که تقریبا نیمی از موارد آن به مرگ منتهی می شود. این بیماری معمولا افراد با سنین بالا را تحت تاثیر قرار می دهند و معمولا شیمی درمانی ها در مورد آن ها موفقیت آمیز نیست.

یکی از این بودجه ها، بودجه ای 5.15 میلیون دلاری بوده است که به دکتر دان کاوفمن اهدا شده است. وی روی تبدیل کردن سلول های کشنده ذاتی(NK cells) مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسانی به عنوان درمانی استاندارد برای درمانو معالجه لوکمیای میلوئید حاد کار می کند. سلول های کشنده ذاتی، نوعی سلول  هستند که در پاسخ سریع به عفونت و تشکیل تومور نقش دارند. این سلول ها نام خود را از توانایی شان در حمله کردن به سلول های توموری بدون نیاز به مارکرهای شروع کننده خاص بیمار گرفته اند.

بودجه دوم، کمک هزینه ای 2.7‌میلیون دلاری بوده است که به دکتر کاتریونا جیمسون در مرکز بالینی سلول های بنیادی سالفورد اهدا شده است. این بودجه برای صرف تست های مربوط به یک رویکرد درمانی جدید برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی در لوکمیای میلوئید حاد خواهد شد. این سلول های بنیادی سرطانی، عامل متاستاز و مقاومت درمانی سرطان هستند.

انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا (CRIM) در سال 2004 با بودجه ای 3 میلیارد دلاری برای حمایت از پژوهش های سلول های بنیادی و سلول درمانی بیماری ها و با حمایت کامل رأی دهندگان ایالت کالیفرنیای آمریکا بنیان نهاده شد و از آن زمان تاکنون بودجه مربوط به بیش از 97 مطالعه را تامین کرده است که مجموعا بیش از 201 میلیون دلار هزینه در بر داشته اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه