تاریخ انتشار: دوشنبه 02 بهمن 1396
سلول های ایمنی نقش کلیدی را در متاستاز اولیه سرطان سینه بازی می کنند

  سلول های ایمنی نقش کلیدی را در متاستاز اولیه سرطان سینه بازی می کنند

محققین مونت سینای دریافته اند که سلول های ایمنی طبیعی موسوم به ماکروفاژها که در بافت سینه سالم و در اطراف مجاری شیری ساکن هستند، نقش اصلی را در کمک به سلول های سرطانی برای ترک سینه و متاستاز به سایر بافت های بدن بازی می کنند. در واقع این سلول ها قبل از شکل گیری تومور به ایجاد متاستاز کمک می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ماکروفاژها با تنظیم منشعب شدن مجاری شیری درون بافت سینه در تکوین غدد پستانی نقش بازی می کنند. هم چنین بسیاری از مطالعات اهمیت ماکروفاژها در متاستاز را متذکر شده اند، اما این معطوف به مدل های توموری بزرگ و پیشرفته بوده است. اما پژوهشی جدید در مونت سینای با مطالعه نمونه های انسانی، بافت های موشی و ارگانوئیدهای سینه ای دریافته اند که در آسیب های سینه ای بسیار اولیه، ماکروفاژها برای ورود به مجاری سینه جذب می شوند و در آن جا زنجیره ای از واکنش های را راه می اند که منجر به خروج سلول های سرطانی از سینه می شود. ارگانوئیدهای سینه ذکر شده در اصل ورژن های کوچک شده و ساده شده از بافت سینه ای هستند که در آزمایشگاه تولید شده اند.

این پژوهش نشان می دهد که ارتباط بین ماکروفاژها و سلول های سینه طبیعی با همکاری سلول های سرطانی اولیه ای توأم است که منجر به فعالیت ژن سرطان زای HER2 می شود. یافته های این مطالعه می تواند در نهایت منجر به شناسایی بیومارکرهایی برای تشخیص بیماران سرطانی شود که حامل سلول های متاستازی بالقوه به دلیل وجود این ماکروفاژها هستند. تشخیص زودهنگام این سرطان ها می تواند منجر به پیش دستی در معالجه در بیماران سرطانی و جلوگیری از متاستاز شود.

همان طور که گفته شد این مطالعه نشان داد که چگونه ماکروفاژها و سلول های سرطانی اولیه ریز محیطی را برای پراکنده شدن ایجاد می کنند و براین باورند که تخریب این برهمکنش و ارتباط می تواند هدفی درمانی برای متاستازهای کشنده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه