تاریخ انتشار: دوشنبه 02 بهمن 1396
سلول های CAR T مشتق از سلول های بنیادی خون ساز قادر به پیوندهای باثبات هستند

  سلول های CAR T مشتق از سلول های بنیادی خون ساز قادر به پیوندهای باثبات هستند

سلول های T گیرنده آنتی ژن کایمریک(CAR T cells) مشتق از سلول های بنیادی/پیش ساز خون ساز (HSPC) قادر به پیوندهای طولانی مدت در مدل های ایدز هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، دکتر آنجی ژن و همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا استفاده از یک CD4 CAR را برای هدایت سلول های T‌مشتق از سلول های بنیادی خون ساز را علیه آلودگی ویروس نقص ایمنی سیمیان/انسان(SHIV) در خوکچه های ماکائو گزارش کرده اند.

آن ها دریافته اند که سلول های حاوی CAR بدون این که هر گونه سمیتی را ایجاد کنند برای بیش از دو سال باقی می مانند؛ آن ها قادر به پیوند یا engraftment چند رده ای بودند. کاهش عفونت ویروسی در جانوران تیمار شده با CAR‌در مقایسه با جانورانی که از ترکیبات ضد ویروسی استفاده کرده بودند (cART) به طور قابل ملاحظه ای تشخیص داده شد. سلول های بیان کننده CAR در چندین بافت لنفوئیدی تشخیص داده شدند و تست های تاییدی نیز نشان داد که سطح RNAی ویروس SHIV به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

نتایج نشان داد که سلول های CAR T مشتق از سلول های بنیادی خونس از قادر به ایجاد پیوندهای طولانی مدت و با دوام و تقویت سیستم ایمنی هستند. علاوه براین، این مطالعه برای اولین بار ایمنی و کارایی این CAR T سلولی را در مدل های پیش درمانگاهی جانوری بزرگ نشان داده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه