تاریخ انتشار: شنبه 07 بهمن 1396
ریاضیات می تواند نحوه تکامل سلول های سرطانی را پیش بینی کند

  ریاضیات می تواند نحوه تکامل سلول های سرطانی را پیش بینی کند

ریاضیات کاربردی می تواند ابزار قوی در پیش بینی چگونگی تولید و تکامل انواع مختلف سرطان ها باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، استفاده از ریاضیات کاربردی برای ترسیم تکامل سرطان ها، این پتانسیل را دارد که مسیری را برای ردیابی پیشرفت سرطان ها خاص پیش روی انکولوژیست ها قرار دهد و جزئیات دقیقی از نحوه بوجود آمدن یا تکامل این سرطان ها را آشکار سازد. به گفته دکتر محمد کهندل دانشیار ریاضیات کاربردی در دانشگاه واترلو، ترکیب ریاضی کاربردی با پیشرفت های تحقیقاتی گذشته در زمینه زیست شناسی سرطان می تواند درک عمیق تری در مورد این بیماری و ابعاد مختلف آن ارائه کند.

این مطالعه نشان داده است، زمانی که سلول های بنیادی سرطانی تقسیم شده و همانندسازی می کنند، سلول های جدیدی که تولید می شوند می توانند به طور قابل ملاحظه ای با سلول اولیه یا سلول منشا متفاوت باشند. این ویژگی ها می تواند اثر قابل توجهی روی پیشرفت سرطان از طرق مثبت و منفی داشته باشد و استفاده از ریاضی می تواند به پیش بینی بهتر رفتار سلولی کمک کند.

به نظر آنالیزهایی از این دست می تواند در مهار تولید سلول های سرطانی و هم چنین تولید درمان های موثرتر و شدیدتر کمک کننده باشد. توانایی پیش بینی تکامل سلول های سرطانی می تواند در طراحی درمان هایی که سرطان را به طور موثر هدف قرار دهند موثر باشد و به کاهش بسیاری از مقاومت های درمانی که در بسیاری از سرطان ها مشاهده می شود نیز کمک کند. لازم به ذکر است که این رویکرد ریاضیاتی نه تنها به پیش بینی رفتار سلول های سرطانی، بلکه می تواند به زمینه های تحقیقاتی مانند ژنتیک جمعیت و اکولوژی نیز کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه