تاریخ انتشار: شنبه 07 بهمن 1396
تیموس به عنوان بخش کلیدی سیستم ایمنی خودش را بازسازی می کند

  تیموس به عنوان بخش کلیدی سیستم ایمنی خودش را بازسازی می کند

مطالعه ای جدید نشان داده است که مولکول BMP4 نقش کلیدی را در توانایی خارق العاده تیموس برای ریکاوری از آسیب بازی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیموس مانند یک اردوگاه موقت برای سربازان سیستم ایمنی است. سلول های سفید خونی نابالغ از زادگاه شان در مغز استخوان، به تیموس رفته و در آن جا تبدیل به ماشین های جنگی کشنده بیماری می شود. یک تیموس سالم و فعال، مجموعه متنوعی از سلول های T‌مختلف را فراهم می کند که هر کدام از آن ها برای کشتن اهداف مختلفی تجهیز شده اند. بنابراین، این اندام برای یک سیستم ایمنی قوی که برای دفاع از تهدیدها آماده باشد، حیاتی است. اگرچه تیموس به هر چیزی از عفونت ها گرفته تا استرس های موجود بر فرد حساس است و دچار آسیب می شود، اما ذاتا اندام مقاومی به شمار می آید. با این حال توانایی بازسازی کنندگی آن با افزایش سن کاهش می یابد و در درمان های مختلف و بویژه درمان های سرطانی بسیار آسیب پذیر است.

در تلاش برای شناسایی مکانیسم ترمیمی تیموس، دکتر دوداکاف و همکارانش در مرکز سرطان سولان کترینگ دریافته اند که مولکول BMP4 یکی از دلایل اصلی توانایی بازسازی کنندگی طبیعی تیموس است. پیش از این نقش اینترلوکین 22(IL22) در این فرایند شناسایی شده بود. محققین دریافتند که BMP4 بوسیله سلول های خاصی که سطح داخلی اندام را می پوشاند تولید می شوند. این مولکول به سایر سلول های تیموس پیام می دهد که ژن های پیش برنده تکوین و ترمیم را روشن کنند.

محققین امیدوارند که با شناسایی مکانیسم های بازسازی کنندگی اندامی مانند تیموس که نقش تعیین کننده ای در سیستم ایمنی ما بازی می کند، بتوانند اهداف درمانی و دارویی جدیدی را برای تقویت فرایند بازسازی این اندام معرفی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه