تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1396
پروتئین های مسیر پیام رسانی هج هاگ سلول های بنیادی سرطانی را زنده نگه می دارند

  پروتئین های مسیر پیام رسانی هج هاگ سلول های بنیادی سرطانی را زنده نگه می دارند

سرطان کولون سومین سرطان شایع و چهارمین دلیل مرگ های سرطانی در سراسر دنیا است. تومورهای کولون حاوی انواع مختلفی از سلول ها هستند که نقش های مختلفی را در رشد تومور بازی می کننند. تکوین و متاستاز سرطان معمولا ناشی از جمعیتی از سلول های سرطانی موسوم به سلول های بنیادی سرطانی است که قابلیت خودنوزایی بالایی دارند و به درمان ها مقاومت نشان می دهند و دلیل عود مجدد سرطان نیز می باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، دکتر جوزف رگان و همکارانش در مرکز جامع سرطان خیریه(CCCC) با همکاری محققین انستیتو مکس پلانک به بررسی گزینه های درمانی پرداخته اند که بتوانند سلول های بنیادی سرطانی را حذف کنند. رسیدن به چنین درمانی نیازمند درک عمیق از مسیرهای ارتباط سلولی درون سلول های بنیادی و ژن های تنظیم کننده آن ها است.

در بخشی از این مطالعه، محققین توالی یابی ژنومی سلول های بنیادی سرطان کولون را انجام داده و با استفاده از مدل های موشی و کشت های سلولی سه بعدی که از سلول های سرطانی مشتق از بیماران ایجاد کرده بودند، مطالعات عملکردی را انجام دادند. تحقیقات آن ها نشان داد که بقای سلول های بنیادی سرطانی بوسیله ویژگی های خاص مربوط به مسیر پیام رسانی هج هاگ(SHH-PTCH1) کنترل می شود که اجازه می دهد سلول ها به سیگنال های خارجی پاسخ دهند و تمایز سلول های بنیادی را نیز مهار می کند.

مهار هدفمند مسیر پیام رسانی هج هاگ در ترکیب با سایر درمان های استاندارد برای تخریب تومور، می تواند استراتژی جدیدی برای حذف سلول های بنیادی سرطانی و مهار عود مجدد سرطان باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه