تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1396
هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطان گلیوما به منظور بهبود بقای بیماران

  هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطان گلیوما به منظور بهبود بقای بیماران

گلیوبلاستومای مولتی فرم شایع ترین و تهاجمی ترین تومور مغزی است و کمترین نرخ بقا را در بین همه سرطان ها دارد. با وجود جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی، این تومورها معمولا به درمان ها مقاومت نشان می دهند و در نهایت مجددا عود می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی سرطانی موجود در تومورها را دلیل اصلی عود مجدد سرطان و مقاومت به درمان می شناسند. دکتر آلمیرون بونین و همکارانش در مرکز سرطان نوریس کوتون، استراتژی هایی را برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی گلیومایی طراحی کرده اند که می تواند نرخ بقای بیماران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

حضور سلول های بنیادی گلیومایی در گلیوماهای پیشرفته دلیل اصلی صعب العلاج بودن آن هاست و در این مطالعه بونین و همکارانش یک مسیر میانجی گر ترشح را شناسایی کرده اند برای بقای سلول های بنیادی گلیومایی درون تومورهای مغزی مهاجم ضروری است. استراتژی مورد نظر این محققین استفاده از داروهایی بوده است که سلول های بنیادی گلیومایی را هدف قرار دهند و تاثیر داروهای شیمی درمانی را در تومورهای مغزی افزایش دهند و در نهایت بقای بیماران مبتلا به این سرطان را افزایش دهند. آن ها در مطالعه ای " Secretion-mediated STAT3 activation promotes self-renewal of glioma stem-like cells during hypoxia " تحت عنوان نشان داده اند که بلوک کردن مسیر STAT3 منجر به کاهش قابل توجه رشد تومورها می شود. مطالعات کامپیوتری و آزمایشگاهی نشان داده است که استفاده از این داروها می تواند بقای بیماران دارای تومورهای گلیومایی را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه