تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 بهمن 1396
تکنیکی موثر برای جداسازی سلول های بنیادی جنینی در گاوها

  تکنیکی موثر برای جداسازی سلول های بنیادی جنینی در گاوها

برای بیش از 35 سال، محققین سعی در جداسازی سلول های بنیادی جنینی در گاوها داشته اند و توفیق چندانی نداشته اند. تحت شرایط صحیح، سلول های بنیادی جنینی می توانند به طور نامحدود رشد کنند و به انواع مختلف سلول ها یا بافت ها تبدیل شوند که این پتانسیل می تواند برای تولید گاوهایی با ویژگی های ژنتیکی و فنوتیپی برتر، به کار برده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، محققین دانشگاه کالیفرنیا توانسته اند سیستم کشت جدیدی را تولید کنند که به آن ها اجازه می دهد به طور خیلی موثری در هر تلاشی که انجام می دهند سلول های بنیادی جنینی را جداسازی کنند. تولید سلول های بنیادی جنینی از گونه های حیوانی مانند گاو برای تست های ژنتیکی، مهندسی ژنوم و مطالعه بیماری های انسانی موثر است. این سلول ها می توانند مدل بهتری برای سلول درمانی انسانی باشند. موش ها و رت ها گاهی آن قدر کوچک هستند که نمی توانند شرایط انسانی را شبیه سازی کنند.

اگر محققین  بتوانند گامت ها (اسپرم و تخمک) را از رده های سلول های بنیادی تولید کنند، تاثیرات عمیق خواهد بود. چنین زاد و ولد آزمایشگاهی می تواند زمانی که طول می کشد یک گاو از نظر ژنتیکی برتر بوجود آید، کاهش یابد. با استفاده از این دستاورد می توان گاوهایی را در آينده تولید کرد که عضله بیشتری داشته باشند، شیر بیشتری تولید کنند، گاز متان کمتری تولید کنند و خودشان را به آسانی با شرایط اقلیمی گرم تر وفق دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه