تاریخ انتشار: شنبه 28 بهمن 1396
پروتئین CD34 تنها یک مارکر سطحی سلول های بنیادی خون ساز نیست

  پروتئین CD34 تنها یک مارکر سطحی سلول های بنیادی خون ساز نیست

پروتئین CD34، غالبا به عنوان یک مارکر سلول های بنیادی خون ساز مورد توجه قرار می گیرد اما می تواند به مهاجرت این سلول های بنیادی به مغز استخوان نیز کمک کند .
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دانشگاه ملک عبدالله عربستان نشان داده اند که پروتئینی که معمولا برای شناسایی سلول های بنیادی خون ساز استفاده می شود، نقشی بیش از یک مارکر سطحی دارد. آن ها نشان داده اند که این پروتئین که CD34 نام دارد در متصل شدن مولکول های چسبندگی در مغز استخوان نیز نقش کلیدی بازی می کند. کشف این مطلب که این پروتئین می تواند به پیوند شدن و موفقیت پیوند سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز به درون مغز استخوان کمک کند می تواند کارایی سلول درمانی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پیوند سلول های بنیادی برای درمان بیماران مبتلا به طیف وسیعی از اختلالات خونی کشنده استفاده می شود. این سلول ها معمولا با دادن داروهایی به اهدا کننده ها، از مغز استخوان جدا شده و به جریان خون آن ها وارد می شوند. با گرفتن خون اهدا کننده و جدا کردن سلول های بیان کننده CD34، این خون مجددا به اهدا کننده بازگردانده می شود. سلول های CD34 مثبت قادر هستند به همه انواع سلول های موجود در خون تبدیل شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه