تاریخ انتشار: شنبه 05 اسفند 1396
درمانی بالقوه برای سرطان سینه مهاجم

  درمانی بالقوه برای سرطان سینه مهاجم

انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی اروپا در دانشگاه کاردیف از یک درمان سرطانی رایج موسوم به TRAIL برای یافتن درمانی جدید برای اشکال پیشرفته سرطان که به درمان های ضد هورمونی مقاوم هستند، استفاده کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تقریبا 75 درصد زنانی که مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده می شوند، سرطان آن ها از سیگنالینگ استروژن منشا گرفته است و تقریبا همه این زنان متحمل درمان های ضد هورمونی مانند تاموکسیفن یا مهار کننده های آروماتازی برای درمان سرطان شان می شوند. متاسفانه، تقریبا 40 درصد بیمارانی که این درمان هورمونی را دریافت می کنند، به آن ها مقاومت شان می دهند و این موجب عود مجدد سرطان می شود.

دکتر لوک پیگوت در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی اروپا در دانشگاه کاردیف، در مطالعه ای به دنبال ایجاد درمان های جدیدی بوده است که کمترین عوارض جانبی را برای بیماران مبتلا به سرطان سینه ای داشته باشند که به درمان های ضد هورمونی مقاومت نشان می دهند. به همین منظور وی و همکارانش از درمانی موسوم به TRAIL استفاده کردند که پیش از این در مورد چندین نوع سرطان تست شده بود ولی سودمند بودن آن اثبات نشده بود. به عقیده آن ها، بیمارانی که درمان های ضد هورمونی مقاومت نشان می دهند می توانند از درمان با TRAIL سود ببرند. درمان بیماران با این روش تغییراتی را در سلول های سرطانی این بیماران نشان داده است که بدین معنی است که تومورها به درمان TRAIL حساس هستند. این بدین معنی است که TRAIL، سلول های بنیادی سرطانی موجود در تومورها را هدف قرار داده است. این سلول های بنیادی سرطانی با سایر سلول های سرطانی تومور متفاوت هستند و مسئول اصلی شروع رشد تومور و متاستاز آن به محسوب می شوند و دلیل مقاومت سرطان به شیمی درمانی محسوب می شوند. دکتر پیگوت، TRAIL‌را روی نمونه های توموری گرفته شده از بیماران سرطانی که به هورمون درمانی مقاومت نشان می دهند، تست کردند. یافته های آن ها نشان داد که TRAIL‌به طور انتخابی سلول های بنیادی سرطانی این بیماران را می کشد اما روی تومورهایی که به تاموکسیفن مقاومت نشان نمی دهند، اثری نمی گذارد. این مطالعه نشان داد که 82 درصد از نمونه های تومور مقاوم به آنتی هورمون ها پاسخ قابل توجهی به TRAIL نشان دادند و این در حالی بود که تنها 8 درصد تومورهایی که پیش از این ضد هورمون درمانی نشده بودند به این درمان پاسخ دادند. مدل های آزمایشگاهی نشان داد که تومورهای تیمار شده با TRAIL کاهش قابل ملاحظه ای را در اندازه تومور نشان دادند و به نظر می رسد که TRAIL بتواند درمان امیدوار کننده ای برای جمعیتی از بیماران باشد که گزینه های درمانی اندکی پیش رو دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه