تاریخ انتشار: یکشنبه 05 فروردین 1397

  جنین های منجمد شده منجر به نرخ بالای تولد در IVF می شوند

انجماد و پس از آن انتقال جنین ها به زوج های نابارور، شانس داشتن یک کودک را با استفاده از تکنیک های بارور شدن در شرایط آزمایشگاهی (IVF) افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یک تیم تحقیقاتی نشان داد که نرخ بارداری و تولد نوزاد زنده در یک گروه از زنان که با جنین های یخ زده مورد IVF قرار گرفتند در مقایسه با جنین های تازه متولد شده، برابر است.

محققان می گویند: تکنیک های استفاده از جنین یخ زده در کلینیک های درمان ناباروری سراسر جهان در حال افزایش است. این یکی از دلایلی است که مطالعات ما برای متخصصان باروری و دیگر محققان و البته زوج هایی که امیدوار هستند صاحب فرزند باشند، مهم است.

در یک مطالعه، تقریبا 800 زن که دارای ناباروری بودند و ارتباطی با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند. زنان مورد مطالعه تحت یک دوره  از IVF قرار گرفتند که یا از جنین های تازه برای این انتقال استفاده شد و یا جنین های فریز شده بدون استفاده از داروهای IVF. نتایج مطالعه پس از اولین تکمیل چرخه IVF نشان داد که حاملگی در 36٪ از زنان با انتقال جنین فریز شده و در 35٪ از زنان با انتقال جنین تازه رخ داد. نرخ تولد زنده پس از اولین انتقال جنین در گروه جنین فریز شده 34٪ و در جنین تازه 32٪ بود.

تحقیقات گذشته نشان داده است که در زنان مبتلا به ناباروری دارای علت سندرم پلی کیستیک، از میزان تولد زنده قابل ملاحظه ای از جنین های فریز شده در روش های IVF سود می برند، اما نتایجی برای این روش در بیماران غیر سندرم پلی کیستیک وجود نداشت.

این مطالعه جدید نشان می دهد در زنان ناباروری که از سندرم پلی کیستیک  رنج می برند دارای نرخ زنده زایی از جنین های فریز شده به روش IVF هستند  که می تواند اخبار مهمی برای زنان نابارور در سراسر جهان باشد.  محققان به این نتیجه رسیدند که جنین های فریز شده برای IVF به شانس زوجین برای داشتن یک نوزاد سالم آسیبی نمی رسانند. پس از انتقال اولین جنین تازه، می توان سایر جنین ها را فریز کرد و یک به یک انتقال داد که روشی مثمرثمر می باشد.

دانشمندان  می گویند در حالی که بسیاری از کلینیک ها انتقال جنین های تازه در روش IVF را به طور کامل  کنار گذاشته اند حال که پروسه فریز کردن جنین ها سبب ایجاد یک هزینه اضافی در روش IVF می گردد و با این حال نرخ بالایی از تولد نوزادان زنده را موجب نمی شود. بنابراین زوجین نیازی به نگرانی در مورد هزینه های بالای فریز کردن همه جنین ها نداشته باشند چون هنوز هم دارای نرخ موفقیت در تولد نوزاد زنده را دارند. محققین این مطالعه گزارش دادند که در این پروژه از یک تکنیک معمولی فریزینگ به نام Cryotech استفاده کردند که با این حال این تکنیک فریزینگ بطور رایج استفاده نمی گردد. بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز خواهد بود تا با استفاده از دیگر تکنیک های فریزینگ جنین، نرخ تولد زنده در بارداری ها مقایسه شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه