تاریخ انتشار: یکشنبه 26 فروردین 1397
شناسایی یک ترکیب برای مهار سلول های سرطان سینه از فعال شدن در مغز

  شناسایی یک ترکیب برای مهار سلول های سرطان سینه از فعال شدن در مغز

محققین در هیوستون متدیست، از یک مدل سازی کامپیوتری استفاده کرده و دریافته اند که ترکیب دارویی تحقیقاتی موجود در زمینه لوکمیا، می تواند مانع از پراکنش سرطان سینه سه گانه منفی به مغز شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در هیوستون به غربالگری هزاران داروی موجود پرداخته اند تا دریابند که آیا برخی از این داروها می توانند مانع از پراکنش سلول های سرطانی یا متاستاز شوند. آن ها دریافتند که ادلفوزین(edelfosine) که یک داروی مورد تایید FDA برای درمان لوکمیا است می تواند در مطالعات بالینی برای تومورهای مغزی اولیه نیز استفاده شود. آن ها در این مطالعه، سلول های بنیادی سرطان سینه سه گانه منفی مشتق از بیماران را به موش تزریق کردند. بعد از تیمار آن ها با داروی ادلفوزین، سلول های بنیادی سرطانی قادر به رشد و متاستاز به مغز نبودند.

استفاده از یک دارو با هدفی متفاوت از آن چه پیش از آن مورد مصرف قرار می گرفت، می تواند هزینه و زمان صرف شده برای تکوین یک دارو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در این مطالعه نیز استفاده از داروی ادلفوزین(یک داروی در اصل طراحی شده برای لوکمیا)، توانست مانع از متاستاز سلول های بنیادی سرطان سینه به مغز شود.

بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی معمولا بعد از این که متاستاز بیماری شان به مغز تشخیص داده می شود، نرخ بقای بسیار اندکی دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه