تاریخ انتشار: شنبه 01 اردیبهشت 1397
ارزیابی درمان لوکمیای کودکان

  ارزیابی درمان لوکمیای کودکان

دارویی موسوم به dasatinib برای درمان لوکمیای میلوئید مزمن کودکان موثر و بی خطر بوده است. این دارو برای استفاده در بیماران مبتلا به این بیماری مورد تایید FDA قرار گرفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، لوکمیای میلوئید مزمن(CML) سرطان سلول های سفید خونی است و هر چند در مورد کودکان به صورت نادر اتفاق می افتد اما معمولا در بیماران جوان تر به صورت تهاجمی تری خودش را نشان می دهد.

پیش از این داروی imatinib تنها مهار کننده تیروزین کینازی مورد تایید FDA برای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن در مراحل اولیه بوده و هیچ درمان تایید شده ای برای درمان کودکان مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن در فاز مزمن و بیمارانی که به imatinib مقاومت نشان می دهند و یا این که این دارو برای آن ها قابل تحمل شده باشد وجود ندارد. اما dasatinib، یک مهار کننده تیروزین کینازی دیگر است که پیش از این برای بیماران بالغ مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن که کروموزوم فیلادلفیا مثبت بودند(یک بیماری ژنتیکی) مورد تایید FDA‌قرار گرفته بود. در مطالعه ای که در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی دانشگاه Northwestern روی 130 بیمار جوان کمتر از 18 سال و مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن و کروموزوم فیلادلفیا مثبت صورت گرفت، محققین دریافتند که dasatinib منجر به پاسخ های مثبت قوی تر مولکولی از بیماران شد و این در حال بود که داروها در مورد آن ها بی خطر بود و حداقل عوارض جانبی را ایجاد کرد. هر چند این نتایج بسیار امیدوار کننده بوده است و عوارض جانبی قابل توجهی مشاهده نشده است اما برای رسیدن به قطعیت  این کودکان باید برای دوره طولانی تر تحت نظر باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه