تاریخ انتشار: شنبه 28 اردیبهشت 1392
تندیس و جایزه بین‌المللی کوثر به «پروفسور لوانچی» اهدا شد
در پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت؛

  تندیس و جایزه بین‌المللی کوثر به «پروفسور لوانچی» اهدا شد

در پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با حضور دکتر لنکرانی ضمن رونمایی از تمبر یادبود کنگره، تندیس و جایزه بین‌المللی کوثر به ارزش ۲۰۰۰ دلار به پروفسور «دانیل لوانچی» از کشور سوئیس اهدا شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، در این مراسم با تقدیر از زحمات پروفسور «دانیل لوانچی» سیاستگذار در عرضه بهداشت جامعه، پیشگیری و کنترل هپاتیت در دنیا با حضور دکتر کامران باقری لنکرانی، دکتر موید علویان و دکتر میرمجلسی این جایزه بین‌المللی به وی اهدا شد.
جایزه بین‌المللی کوثر به ابتکار دکتر سید موید علویان و با حمایت مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم‌ (عج) به نمایندگی از طرف شبکه هپاتیت ایران هر سال به برترین محقق و یا موسسه در زمینه کبد اهدا می‌شود.
بر اساس این گزارش، این جایزه بین المللی در سال 2009 به کاشف ویروس هپاتیت "D" پروفسور «ماریو ریزتو» از کشور ایتالیا، در سال 2010 به پروفسور «روگندروف» رییس انستیتو رابرت کخ آلمان و مبدع واکسن هپاتیت "C" و جایزه سوم در سال 2012 به «هاروارد توماس» نویسنده کتاب مرجع هپاتیت‌های ویروسی اهدا شد.
به گزارش ، کامران باقری لنکرانی در این مراسم گفت:همایش بین المللی هپاتیت تهران پنجمین دوره خود را برگزار می کند و تاکنون در این 5 دوره همواره شاهد حرکت رو به جلو و بالنده در این همایش بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در گذشته تحقیقات در هپاتیت به تحقیقات همه گیرشناسی محدود بود اما اکنون تا تحقیقات علوم پایه پیشرفته شده است و حتی در مناطقی که چراغ علم به خوبی روشن نیست از این مناطق پژوهش های اصیل را شاهد هستیم که باید وارد مرحله دیگری شویم و بکوشیم این تحقیقات را به نوعی با یکدیگر مرتبط کنیم تا مانند پروژه های کلان در کنار یکدیگر قرار گیرند.
وزیر اسبق بهداشت گفت: روزگار انجام پژوهش ها و تحقیقات از هم گسسته تمام شده و خوشبختانه با تاسیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور این امید وجود دارد که محققان این رشته بتوانند با همکاری یکدیگر و با پروژه های مرتبط مجموعه تحقیقات هپاتیت کشور را به صورت کلان پیگیری کنند.
وی افزود: بی تردید در قدم نخست اگر بخواهیم دارو و یا روش درمانی جدیدی در کشور داشته باشیم به تنهایی ناقص است و باید مجموعه ای از تحقیقات را در کنار هم داشته باشیم و باور دارم طی 3 تا 5 سال آینده با توجه به شبکه سازی اثرگذار انجام شده در عرصه علم کبد و هپاتولوژی منجر به نتیجه شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه