تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آذر 1390
مسیرسیگنالینگ انسولین در پانکراس  بیماران دیابتی نوع 2 تغییر می یابد

  مسیرسیگنالینگ انسولین در پانکراس بیماران دیابتی نوع 2 تغییر می یابد

یک مطالعه جدید برای اولین باردرانسان نشان می دهد که مسیرسیگنالینگ انسولین در پانکراس تغییرمی یابد. این سیگنال تغییر یافته تعداد و کیفیت سلول های بتا (سلول های تولیدکننده انسولین ) رامختل می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، یک مطالعه جدید برای اولین باردرانسان نشان می دهد که مسیرسیگنالینگ انسولین در پانکراس تغییرمی یابد. این سیگنال تغییر یافته تعداد و کیفیت سلول های بتا (سلول های تولیدکننده انسولین ) رامختل می کند.
این مطالعه در مجله PLoS ONE شرح داده شده است.
دکتر Franco Folli از دانشگاه تگزاس و دکتر Rohit Kulkarni از دانشکده پزشکی هاروارد، محققان اصلی این مطالعه هستند.
آنها در گزارش خود گفتند : همه می دانستند که در دیابت نوع 2 فقدان سلول های بتا بدلیل مرگ آنها رخ می دهد، در اینجا ما دریافتیم که سلول های بتا برای تکثیر مجدد خود تلاش می کند، اما به دلیل این سیگنال های تغییریافته موفق نمی شود.

دکتر Folli و Kulkarni گفتند: ناتوانی سلول های بتا در بازسازی خود، منجر به نقص عمده در ترشح انسولین در مراحل آخر دیابت نوع 2 می شود. انسولین هورمونی است که باعث کاهش قند خون بعد ازهر وعده غذایی می شود.
سلول ها در بیشتر ارگان ها، به غیر از سیستم عصبی مرکزی، به نوبه خود در تقسیم سلولی شرکت می کنند. یک سلول می میرد و سلول دیگری برای انجام همان عملکرد جایگزین آن می شود. این فرایند در جزایر لانگرهانس پانکراس نیز رخ می دهد. این مطالعه که پانکراس اهدایی از جسد را مورد بررسی قرارمی دهد، حاکی از یک استراتژی بالقوه (برگرداندن سیگنال های تغییر یافته انسولین به حالت عادی) برای جلوگیری از تخریب سلول های بتا است ، این امر می تواند پیامدهای مهمی برای میلیون ها تن از افراد مبتلا به دیابت نوع 2  داشته باشد.

این مطالعه همچنین برای اولین بار در انسان نشان داد که گیرنده انسولین برای حفظ توده سلول بتا بسیار مهم و حیاتی است. این قبلا در مدل های دیابت نوع 2 جوندگان نیزدیده شده بود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه