تاریخ انتشار: شنبه 28 اردیبهشت 1392
هپاتیت D از ایدز خطرناك تر است
متخصص ویروس شناسی از آلمان :

  هپاتیت D از ایدز خطرناك تر است

متخصص ویروس شناسی ازآلمان گفت:هپاتیت D ازایدزخطرناك تروبه عنوان خطرناك ترین ویروس هپاتیت درجهان شناخته شده است .
امتیاز: Article Rating

 

دكتر 'هادی كریم زاده' افزود : كبد به عنوان یك عضو حیاتی نقش به سزایی درسلامتی انسان دارد و از این رو مراقبت از این عضو با توجه به نقش آن در بدن بسیار مهم است . متاسفانه در حال حاضر اطلاعات در زمینه بیماری های كبد به ویژه هپاتیت D بسیار اندك است و محققان تاكنون از این بیماری و درمان آن اطلاعات كمی به دست آورده اند . 
وی اظهارداشت :تاكنون هیچ درمان و واكسنی برای درمان و كنترل ویروس هپاتیت Dدر جهان كشف نشده است و دانشمندان و محققان در جهان در این زمینه تلاش می كنند تا به نتایج بهتری برسند . 
كریم زاده تاكید كرد:این ویروس در میان انواع هپاتیت های A, B,C خطرناك ترین ویروس محسوب می شود به طوری كه از ویروس ایدز نیز خطرناك تر است . بیمارانی كه به هپاتیت B مبتلا هستند مستعد ابتلا به هپاتیت D نیز هستند و در واقع این دو ویروس وابسته به هم است و كسانی دچار هپاتیت D می شوند به طور حتم سال های پیش به هپاتیت B گرفتار شده اند. 
 
وی گفت : كسی كه به بیماری هپاتیت D مبتلا می شود در مدت زمان كوتاهی مبتلا به سیروز و یا سرطان كبد مبتلا می شود. پیوند كبد در این بیماران می تواند درمان مناسبی باشد اما باید تحقیقات و بررسی های بسیاری در این زمینه انجام شود. 
كریم زاده خاطرنشان كرد : در حال حاضربرای مبتلایان به هپاتیت D درمان قطعی وجود ندارد و درمان ژنی برای این دسته از بیماران در حال بررسی و مطالعه است. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه