تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1397
ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی با ماتریکس فیبرینی برای احیای عملکرد حرکتی

  ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی با ماتریکس فیبرینی برای احیای عملکرد حرکتی

تیمی تحقیقاتی از مدل رتی آسیب های نخاعی برای مطالعات شان استفاده کرده و نشان داده اند که ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی با ماتریکس فیبرینی می تواند منجر به احیای عملکرد حرکتی در این رت ها شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این مطالعه دکتر یانا موخامدشینا و همکارانش از یک مدل مخرب آسیب نخاعی استفاده کرده اند که جراحان و متخصصین اعصاب در بالین بیشتر با این نوع آسیب مواجه هستند.

چربی یک منبع مناسب برای سلول های بنیادی محسوب می شود و می توان طی لیپوساکشن مقادیر زیادی چربی و در نتیجه سلول بنیادی بدست آورد. این سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی می توانند منبع مناسبی از سلول های بنیادی اتولوگ برای پیوند به بیماران ضایعه نخاعی و نیازمند پیوند باشد. در این مطالعه محققین سلول های بنیادی مزانشیمی را با ماتریکس فیبرینی ترکیب کرده و آن را بدون جراحی به ناحیه آسیب دیده نخاعی مدل رتی منتقل کردند. این ترکیب علاوه برای احیای عملکرد حرکتی، وسعت ناحیه آسیب دیده و فعال شدن آستروگلیال ها را نیز کاهش داد. محققین منتظر دوره subacute هستند تا تست های بیشتری را روی این رت ها انجام دهند.

با امیدوار کننده نشان دادن این رویکرد درمانی برای مدل های جانوری آسیب نخاعی، محققین امیدوارند از این رویکرد در مدل های جانوری پریمات غیر انسانی و در ادامه انسان نیز استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه