تاریخ انتشار: دوشنبه 17 اردیبهشت 1397
کمک به بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی

  کمک به بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی

چربی دور کمر را یک فاکتور موثر در بروز حملات قلبی می دانند. اما جالب است که محققین براین باورند که می توان از سلول های بنیادی مشتق از این چربی ها برای ممانعت از آسیب های طولانی مدت ناشی از حملات قلبی استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، طی حملات قلبی، عروق خونی که خون را به عضلات قلبی منتقل می کنند، مسدود می شوند. فقدان اکسیژن، رفته رفته موجب کشتن سلول های بافت می شود.

تیمی پزشکی از محققین دانشگاه سن دیگو به بررسی این امر پرداخته اند که آیا سلول های بنیادی بالغ بدست آمده از چربی خود فرد می توانند مدت زمان کوتاهی بعد از حمله قلبی برای فرد استفاده شده و مانع از برخی آسیب های عضلانی قلبی شوند یا خیر. آن ها از رویکردی استفاده کردند که شامل تزریق مستقیم سلول های بنیادی بالغ جداسازی شده از چربی بیمار و تغلیظ شده، 24 ساعت بعد از حمله قلبی به درون شریان اصلی قلب است. در استفاده از سلول درمانی برای حملات قلبی، زمان مهم ترین فاکتور است. هر چه که در زمان زودتری از این سلول های بنیادی استفاده شود، شانس بهبودی بیشتر است. سلول های بنیادی مشتق از خود بیمار، احتمال رد پیوند را به حداقل می رساند و از آن جایی که آن ها از بافت چربی مشتق می شوند، بدست آوردن آن ها راحت است. این سلول های بنیادی قادرند به سلول های عضلانی قلبی و سلول های عروق خونی تمایز یابند و بدین ترتیب منبع خونی را برای عضلات پیشین و سلول های عضلانی جدید فراهم آورند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه