تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 خرداد 1397
تولید مقادیر زیاد از سلول های ایمنی می تواند ایمنی درمانی سرطان را دگرگون کند

  تولید مقادیر زیاد از سلول های ایمنی می تواند ایمنی درمانی سرطان را دگرگون کند

یک روش مقیاس پذیر در تولید سلول های کشنده ذاتی(NK cells) برای ایمنی درمانی سرطان بوسیله محققین در A*STAR طراحی شده است. تکنیک آن ها می تواند آینده درمان های سرطانی مبتنی بر سلول های کشنده ذاتی را برای اغلب بیماران تضمین کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های کشنده ذاتی، گروهی از سلول های سفید خونی مربوط به سیستم ایمنی ذاتی هستند که به کشتن سلول های آلوده به ویروس و سلول های سرطانی بدخیم کمک می کنند. محققین می توانند این سلول های کشنده ذاتی را جداسازی کرده، تکثیر کرده و به طور مستقیم برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی مورد استفاده قرار دهند. با این حال، تکنیک های موجود تنها مقادیر محدودی از سلول های کشنده ذاتی را از اهدا کننده های منتخبی که برای بیماران خاص مناسب باشند، تولید می کنند.

روش های فعالی بدست آوردن سلول های کشنده ذاتی وابسته به اهدا کننده، خطر بالای ایجاد بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) دارند، زیرا هنوز هم علایم و نشانه های سلولی و مولکولی از اهدا کننده با این سلول های کشنده ذاتی وجود دارد و می تواند با سلول های طبیعی بیمار برهمکنش کند. این امر کارایی درمان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. محققین در A*STAR روش جدیدی را برای تولید مقادیر خالص از سلول های کشنده ذاتی ارائه کرده اند که منجر به تولید سلول هایی می شود که برای طیف وسیعی از بیماران مناسب هستند. برای تولید این سلول ها، محققین سلول های خون محیطی را گرفته و آن ها را به سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) بازبرنامه ریزی کردند و در ادامه آن ها را به سلول های کشنده ذاتی تمایز دادند. این اولین بار است که از سلول های iPS مشتق از سلول های خون محیطی برای تولید سلول های کشنده ذاتی استفاده می شود.

برای تولید مقادیر زیاد و مقیاس پذیر این سلول ها، محققین iPSCها را با سلول های بافت پیوندی مغز استخوان هم کشت کردند. این سلول ها فرایندهای پیام رسانی مورد نیاز برای تمایز و متعهد شدن سلول ها برای تولید سلول های کشنده ذاتی را فعال می کنند. نکته جالب و خارق العاده مربوط به سلول های کشنده ذاتی که به این طریق تولید شدند، عدم وجود گیرنده هایی مهاری روی سطح آن ها بود که موجب می شود کاربرد آن ها برای طیف وسیع تری از بیماران مقدور باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه