تاریخ انتشار: شنبه 12 خرداد 1397
بعد از جراحی های کاهش وزن، تغییر در روده ممکن است منجر به معکوس شدن دیابت شود

  بعد از جراحی های کاهش وزن، تغییر در روده ممکن است منجر به معکوس شدن دیابت شود

مطالعه ای جدید نشان داده است که تغییرات روده ممکن است مسئول معکوس شدن دیابت در بیمارانی باشد که متحمل نوعی جراحی های چاقی موسوم به جراحی بای پس معدی Roux-en-Y یا RYGB می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، جراحی های چاقی، موثرترین گزینه برای چاقی و مشکلات مربوط به آن مانند دیابت نوع دو هستند. در بسیاری از بیمارانی که متحمل RYGB می شوند، دیابت در ن ها حتی قبل از شروع به کاهش وزن در آن ها شروع به معکوس شدن می کند با این حال استفاده از این جراحی ها برای هر فرد چاقی ممکن نیست و با عوارض جانبی همراه است. به همین دلیل محققین سعی داشته اند با استفاده از مهندسی معکوس دریابند که این جراحی چگونه منجر به کاهش وزن و معکوس شدن دیابت می شود تا با شناسایی مکانیسم های دخیل، درمانی غیر تهاجمی را در این زمینه شناسایی کنند.

در این مطالعه از 32 بیمار استفاده شد، محققین بیوپسی های روده ای را از بیماران این مطالعه در زمان  جراحی، یک، شش و 12 ماه بعد از جراحی برداشته و آن ها را برای تغییراتی که در بیان ژن های آن ها طی گذشت زمان اتفاق می افتد، آنالیز کردند. این مطالعه نشان داد که جراحی منجر به تغییرات دراماتیک در بیان ژن در بافت روده ای می شود که می تواند بهبودی قند خون و کاهش وزن را بعد از جراحی های RYGB توجیه کند. به نظر می رسد که این تغییرات بلافاصله بعد از جراحی بروز می کنند و در طی زمان باقی می مانند. این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین تغییرات در زیست شناسی روده ای را با بهبود بالینی بعد از جراحی چاقی نشان می دهد. در واقع بعد از جراحی چاقی، روده می تواند بازجذب گلوکز از جریان خون را افزایش دهد و منجر به معکوس شدن دیابت شود. روده بعد از جراحی تبدیل به اندام متفاوتی شده، ضخیم تر شده و طویل تر می شود. روده از گلوکز برای حمایت از نیازهای انرژیتیک افزایش یافته اش حمایت می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه