تاریخ انتشار: شنبه 19 خرداد 1397
تفاوت های نژادی در سرطان پروستات

  تفاوت های نژادی در سرطان پروستات

پژوهشی جدید در Molecular Oncology به چاپ رسیده است که ممکن است توضیح دهد چرا مردان آفریقایی آمریکایی در مقایسه با مردان آمریکایی اروپایی احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان پروستات مبتلا شوند و خطر مرگ و میر آن ها به دلیل این سرطان نیز بیشتر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، زمانی که محققین نمونه های سرطان پروستات بیماران را آنالیز کردند، دریافتند که یک مولکول پیام رسانی موسوم به اینترلوکین 6(IL6) در بافت های مجاور توموری مردان آفریقایی آمریکایی در مقایسه با مردان اروپایی آمریکایی بیشتر بیان می شود. آزمایش های بیشتر نشان داد که اینترلوکین 6 بیان پروتئین سرکوب کننده تومور موسوم به p53 را مهار می کند و موجب خودنوزایی بیشتر سلول های سرطانی می شود و با ویژگی های شبه بنیادی رده های سلولی سرطان پروستات مرتبط است.

این مطالعه علاوه براین که نشان داد اینترلوکین 6، پروتئین p53 را غیر فعال می کند، نشان داد که اینترلوکین6 مربوط به محیط سلول های سرطانی، منجر به افزایش پروتئینی به نام MBD2_v2 نیز می شود. این منجر به افزایش تکثیر سلول های سرطانی تهاجمی موسوم به سلول های بنیادی سرطانی پروستات می شود که منشا مقاومت درمانی و رشد متاستازی این سرطان هستند. گام بعدی، رسیدن به درک کامل تر از فرایندهای پیام رسانی سلول های سرطانی فعال شوند بوسیله اینترلوکین مشتق از محیط توموری خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه