dystrophy، دیستروفی ، سرطان
تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 آذر 1390
افزایش خطر ابتلا به سرطان در برخی از بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی

  افزایش خطر ابتلا به سرطان در برخی از بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی

محققان دریافتند که بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی میوتونیک برای چهار نوع سرطان مغز ، تخمدان ، روده بزرگ ، وآندومتر رحم در معرض خطر بیشتری هستند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بر اساس مقاله ای که درمجله Journal of the American Medical Association منتشر شده است افراد مبتلا به انواع متداول دیستروفی عضلانی نیز درمعرض خطر ابتلا بالاتری به سرطان قراردارند.
محققان دریافتند که بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی میوتونیک برای چهار نوع سرطان مغز ، تخمدان ، روده بزرگ ، وآندومتر رحم در معرض خطر بیشتری هستند.

این محققان همچنین دریافتند امکان افزایش خطرابتلا به برخی از انواع دیگر سرطان ها ازجمله سرطان چشم ، تیروئید ، لوزالمعده ، و دیگرارگان های باروری زنان نیز وجود دارد.

پزشکان  تخمین می زنند که حدود 40000 آمریکایی مبتلا به دیستروفی میوتونیک ، نوعی بیماری ارثی که توسط ضعف تدریجی عضلات مشخص می شود هستند.

در حالی که دوره بیماری از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است ، علائم آن می تواند شامل سفتی عضلات، اختلال در صحبت کردن و بلع ، مشکلات راه رفتن و در برخی بیماران مشکلات قلبی باشد.

نورولوژیست هایی همانند نویسنده  این مطالعه دکتر Richard T. Moxley از دانشگاه روچستر مدت هاست که دریافتند که بیماران مبتلا به دیستروفی میوتونیک در معرض خطر نوع نادری ازبیماری رشد پوست هستند و اغلب سرطان پوست دربرخی از خانواده های مبتلا به این بیماری رخ می دهد. Moxley با کارشناسان سرطان در موسسه ملی سرطان و همچنین دانشمندانی از سوئد و دانمارک، تیمی را برای مطالعه ارتباط بین دیستروفی عضلانی و سرطان تشکیل داد.

این تیم از جزئیات ثبت شده مربوط به سلامت افراد مبتلا به دیستروفی میوتونیک در پرونده 1658 بیمار استفاده کرد. در میان آن گروه ، 104 نفر به سرطان مبتلا شده بودند که این، دو برابر تعداد موارد مورد انتظاردر کل جمعیت بود . Moxley  گفت :" یافته های ما نشان می دهد که بیماران مبتلا به دیستروفی میوتونیک باید کاملا مورد غربالگری سرطان ، به خصوص غربالگری سرطان روده بزرگ قرار گیرند. Moxley متذکر شد که خطاهای ژنتیکی که باعث این بیماری می شود همچنین به احتمال زیاد ممکن است درایجاد سرطان نقش داشته باشند.

محققان می گویند مطالعه خیلی بیشتری برای درک این فرآیند مورد نیاز است.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه