تاریخ انتشار: یکشنبه 20 خرداد 1397

  کارآزمایی های بالینی در ظروف کشت: چشم اندازی در مورد انقلاب پیش رو در داروسازی

مطالعه ای جدید بر اهمیت کارآزمایی های بالینی در ظروف آزمایشگاهی(CTiD) اهمیت دارند که استراتژی است که تست های پیش درمانگاهی را به کارآزمایی های بالینی پیوند می زند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، صنعت داروسازی با چالش های بی سابقه ای مواجه است، بویژه این که هزینه تولید داروهای جدید به طور سرسام آوری در حال بالا رفتن است و بعد از رسیدن به سطوح بالینی نیز تضمینی وجود ندارد که آن ها مورد تایید قرار گیرد. پلت فرم کارآزمایی بالینی در ظروف آزمایشگاهی(CTiD) به کمپانی های داروسازی اجازه تست داروهای جدید روی سلول های بیمار قبل از وارد شدن به کارآزمایی های بالینی واقعی را می دهد. به دلیل این که استراتژی های پیش درمانگاهی فعلی از برخی اصول فیزیولوژیک انسانی تبعیت نمی کنند، CTiD این پتانسیل را دارد که اثر قابل توجهی روی کشف و تکوین داروها داشته باشد.

مطالعات گسترده اخیر نشان می دهد که انواع سلول مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) می توانند پاسخ های دارویی هر فرد را به طور ویژه و تخصصی شبیه سازی کنند و بدین ترتیب مسیرهای جدیدی را برای حمایت از غربالگری های دارویی از نظر ایمنی و سمیت برای هر فرد باز می کنند. استراتژی CTiD، با فراهم کردن یک مجموعه آزمایشگاهی،  حقیقت بیولوژیک مربوط به کارآزمایی های بالینی مربوط به بیماران متعدد را نشان می دهد، زیرا پاسخ دهی دارویی بین انسان های مختلف متفاوت است. مطالعات با استفاده از CiTD، اجازه می دهد که طیف وسیعی از دوزهای دارویی با هزینه ای بسیار اندک برای افراد تست شود. به طور کلی می توان گفت که CTiD می تواند انقلابی در صنعت داروسازیی و تکوین داروهای جدید برای هر بیمار فراهم کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه