تاریخ انتشار: یکشنبه 20 خرداد 1397
شرایط بی وزنی سیگنال های بیوشیمیایی در تشکیل عضلات را تضعیف می کند

  شرایط بی وزنی سیگنال های بیوشیمیایی در تشکیل عضلات را تضعیف می کند

فضانوردان در مدت زمانی که در سفر فضایی هستند دچار تغییرات فیزیولوژیک بسیاری می شوند که از جمله آن ها می توان به کاهش توده عضلانی و آهسته شدن تکوین عضلات اشاره کرد. چنین علایمی در سطح زمین نیز مشاهده می شود و می تواند هر فردی را در زندگیش تحت تاثیر قرار دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اختلالات عضلانی اسکلتی وابسته به سن مانند سارکوپنیا، به یکی از نگرانی های جامعه تبدیل شده اند. در مطالعه ای که اخیر بوسیله دکتر یوگه و همکارانش در دانشگاه هیروشیما صورت گرفته است، این محققین به شباهت های بین از دست رفتن توده عضلانی طی سفرهای فضایی و کاهش توده عضلانی در زمان پیری اشاره داشته اند. آن ها فرایندی را شناسایی کرده اند بیان ژن را در سلول های عضلانی در حال تمایز در فضا تحت تاثیر قرار می دهد و سلول ها را در حضور جاذبه نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

در این مطالعه به منظور بررسی آن چه برای سلول های عضلانی رتی با گذشت زمان اتفاق می افتد، محققین سلول ها را با دارویی که متیلاسیون DNA را متوقف می کند تیمار کردند. متیلاسیون DNA، فرایندی است که بیان ژن و تمایز سلول های عضلانی را کنترل می کند. در ادامه، محققین سلول ها را درون شرایط جاذبه و یا تحت شبیه سازی شرایط بی وزنی کشت دادند. سلول ها در شرایط نبود جاذبه، تمایز سلولی کمتری را نشان دادند. با این حال، سلول هایی که بدون دارو رشد کردند، فیبرهای عضلانی را در یک نرخ آهسته تر تشکیل دادند و بیان ژن کمتری داشتند. ژنی به نام MyoD1، به عنوان یکی از ژن های اصلی دخیل در فرایند عضله زایی، در شرایط بی وزنی و در شرایط که با داروی مهار کننده متیلاسیون DNA تیمار صورت گرفته بود، پایین ترین بیان را نشان داد.

به نظر می رسد که تحت شرایط بی وزنی یا بدون آن، متیلاسیون DNA نقش کلیدی را در تنظیم تمایز سلول های عضلانی بازی می کند. این یافته ها بر اهمیت ژن هایی که تحت تاثیر متیلاسیون DNA قرار می گیرند، تاکید دارد. این یافته ها بر ژن هایی تحت تاثیر متیلاسیون DNA شبیه MyoD1 به عنوان هدفی برای درمان بیماران که دچار آتروفی عضلانی هستند، تاکید دارد. نتایج این مطالعه می تواند در مطالعات فضایی، جایی که آتروفی عضلانی فضانوردان اتفاق می افتد مورد استفاده قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه