تاریخ انتشار: شنبه 26 خرداد 1397
استارت آپ سلول های بنیادی برای مبارزه با ALS

  استارت آپ سلول های بنیادی برای مبارزه با ALS

محققین امیدوارند بتوانند از پتانسیل موجود در زمینه سلول های بنیادی، مهارت های نرم افزاری و تدارک مالی مناسب برای مقابله با ALS استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، بیماران مبتلا به ALS، از مرگ نورون های حرکتی هماهنگ کننده و منتقل کننده سیگنال های حرکتی از مغز به عضلات رنج می برند. این مشکل منجر به ناتوانی و فلجی پیشرونده این بیماران می شود و متاسفانه این افراد سه تا پنج سال بعد از تشخیص به دلیل نارسایی های تنفسی می میرند.

جاستین اشیدا پژوهشگر آمریکایی سلول های بنیادی و همکارانش سعی دارند که از تخصص کمپانی داروسازی Sanofi و فن آوری استات آپ DR Vision استفاده کرده و با بهره بردن از بودجه یک و نیم میلیون دلاری دولت، داروهای جدیدی را برای مقابله با اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) بیابد. این گرانت یا بودجه سه ساله بوسیله وزارت دفاع آمریکا تامین می شود. انگیزه موجود برای تامین اعتبار این پژوهش، نرخ بالای ابتلای افراد نظامی به این بیماری در مقایسه با شهروندان عادی است. این بودجه با هدف شناسایی هدف یا کاندیدای دارویی برای ALS در اختیار اشیدا قرار گرفته است. سهم فن آوری DR Vision طراحی نرم افزاری برای آنالیز تصاویر میکروسکوپی برای یافتن نشانه هایی از بهبود بقای نورون های حرکتی است. در نتایج اولیه بدست آمده، جاستین اشیدا توانسته است از این نرم افزار برای ردیابی نورون های حرکتی استفاده کند. وی و همکارانش امیدوارند بتوانند از پتانسیل سلول های بنیادی برای مدل سازی و حتی درمان این بیماری برای مقابله با ALS‌استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه