تاریخ انتشار: یکشنبه 10 تیر 1397
نقش یک تبادل سیگنال در تکوین طبیعی غدد پستانی

  نقش یک تبادل سیگنال در تکوین طبیعی غدد پستانی

بدن انسان، اغلب انواع بافت هایش را طی تکوین طبیعی و در رحم مادر تولید می کند. اما بافت هایی مانند غدد پستانی هم هستند که بعد از تولد تکوین می یابند. این اندام تولید کننده شیر که از ویژگی های خاص پستانداران است، جایگاه یکی از شایع ترین سرطان ها یعنی سرطان سینه نیز می باشد که معمولا یک هشتم زنان آمریکایی در طی زندگی شان آن را تجربه می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های سرطانی می توانند مسیرهای مولکولی که در فرایندهای طبیعی و فیزیولوژیک بدن مورد استفاده قرار می گیرند، مورد استفاده قرار دهند یا این که تحریک کنند. دکتر روملا چاکرابراتی و همکارانش در  دانشکده دامپزشکی Penn نگاهی دقیق تر به این مکانیسم های مولکولی انداخته اند که در تکوین و هم چنین بیماری زایی غدد پستانی نقش دارند.

سلول های سرطانی، سلول هایی باهوش بوده و می توانند ماشین طبیعی سلول را در اختیار خود در آورده و از مزایای آن استفاده کند. در واقع بسیاری از مسیرهای پیام رسانی طبیعی نه تنها در تکوین طبیعی پستان نقش دارند بلکه می توانند منجر به شروع سرطان سینه نیز شوند. دکتر چاکرابراتی و همکارانش نشان داده اند که سلول های بنیادی غدد پستانی با استفاده از پروتئینی موسوم به لیگاند1 شبه دلتا(Dll1) با ماکروفاژها ارتباط برقرار می کنند. این پروتئین بخشی از مسیر پیام رسانی Notch است. این پراکندگی مولکولی برای بقای سلول های بنیادی پستانی که منجر به تکوین غدد پستانی می شود، ضروری است. از آن جایی که مسیر Notch و سایر اجزای مولکولی ارتباطات بین سلو لهای بنیادی پستانی و ماکروفاژها در ایجاد و پراکنش سرطان سینه نقش دارند، مطالعات آینده این مسیرها می تواند اطلاعاتی حیاتی را برای تشخیص و درمان سرطان ارائه کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه