تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1397
زمان بندی در تولید بخش های مختلف نفرون های کلیوی از پیش سازهای نفرونی نقش مهمی را بازی می کند

  زمان بندی در تولید بخش های مختلف نفرون های کلیوی از پیش سازهای نفرونی نقش مهمی را بازی می کند

زود رسیدن و دیر رسیدن می تواند پیامدهای بزرگی برای سلول هایی داشته باشد که در مراحل اولیه در کنار هم جمع می شوند تا کلیه جدیدی را شکل دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین نشان داده اند که چگونه سلول های پیش سازی که واحدهای فیلتر کننده کلیوی موسم به نفرون ها را می سازند، بالغ شده و بسته به این که چه زمانی به محل تشکیل نفرون می رسند، به انواع کاملا متفاوتی از سلول ها تبدیل می شوند.

در این مطالعه، با مطالعه تکوین طبیعی نفرون های انسانی، محققین اطلعات مهمی را در مورد این که چگونه فرایندهای پیچیده تکوینی را در آزمایشگاه تقلید کنند، بدست آوردند. آن ها دریافتند که زمان بندی در این فرایند تکوینی بسیار مهم است زیرا رسیدن دقیق و در زمان صحیح سلول های پیش ساز متضمن شکل گیری و عملکرد نفرون های کلیوی خواهد بود.  برای تشکیل کلیه انسان نیاز به شکل گیری یک میلیون نفرون است. محققین مشاهده کردند که هر زمان یکی از این ساختارها شکل می گیرد، سلول های پیش ساز نفرونی به تدریج متعهد می شوند که به انواع مختلف سلول های بالغ تبدیل شوند و به نفرون در حال تکوین بپیوندند. سلول های پیش ساز نفرونی که خیلی زود به نفرون برسند شروع به تمایز کرده و به لوله تبدیل می شوند که بازجذب ترکیبات مهم به خون و هدایت ادرار به خارج را کنترل می کنند. سلول های پیش ساز نفورنی که دیرتر به نفرون می رسند به گلومرول ها تبدیل می شوند که ساختار فیلتر کننده خون است. با توجه به آن چه گفته شد به نظر می رسد که زمان بندی نقش حیاتی در تعیین نوع سلول بالغی که سلول  پیش ساز نفرونی تولید می کند، بازی می کند.

درک نحوه تکوین نفرون ها به عنوان واحدهای سازنده کلیه می تواند به پیشرفت در تکوین و درمان داروها، تولید اجزای کلیوی و در نهایت ساخت ارگان های جدید کمک کننده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه