تاریخ انتشار: شنبه 16 تیر 1397
استفاده از محرک مکانیکی برای بهبود مهندسی بافت غضروفی

  استفاده از محرک مکانیکی برای بهبود مهندسی بافت غضروفی

در صورتی که محرک مکانیکی در اندازه و مدت زمانی خاص از مهندسی بافت غضروف مفصلی برای ترمیم غضروف آسیب دیده اعمال شود، می تواند به تولید یک بافت غضروف مفصلی دقیقا مشابه از نظر شکل و قدرت برای بخش آسیب دیده امیدوار بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای تحت عنوان" A Guide for Using Mechanical Stimulation to Enhance Tissue-Engineered Articular Cartilage Properties "، دکتر اولیا سالیناس و همکارانش مروری دقیق بر تکنیک های تحریک مکانیکی مختلف داشته اند که می توانند تحت پارامترهای تعریف شده خاص و به منظور بهبود ویژگی های مکانیکی، ساختاری و سلولی غضروف مفصلی استفاده شوند. در این مطالعه محققین دستورالعملی را برای اثرات کمی و کیفی که می تواند تحت اثر پارامترهای مکانیکی مختلف مورد استفاده برای مهندسی بافت غضروفی قرار داشته باشند، ارائه کرده اند. این محرک های مکانیکی می توانند فشرده سازی مستقیم، فشار هیدروستاتیک، استرس برشی و کشش باشد.

کاربرد محصولات مهندسی بافت شده برای بالین، هدف اصلی مهندسی بافت است. به همین دلیل بهبود پروتکل های موجود و تکوین پروتکل های اجرایی استاندارد می تواند منجر به تولید ایمپلنت های مناسب برای استفاده در بالین شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه