تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 تیر 1397
ایمنی درمانی CAR-T cell بازیگر جدیدی را رو کرده است

  ایمنی درمانی CAR-T cell بازیگر جدیدی را رو کرده است

ظهور ایمنی درمانی های CAR-T cell ورژن های مدیفه شده ای از سلول های T‌را برای هدف قرار دادن و کشتن سلول های سرطانی تولید کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه کالیفرنیا با همکاری دانشگاه مینه سوتا گزارش کرده اند که سلول های کشنده ذاتی مدیفه شده مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(iPSCs) فعالیت تقویت شده ای را علیه مدل موشی سرطان تخمدان نشان می دهند. این دستاورد از آن جایی اهمیت دارد که سلول های کشنده ذاتی ممکن است نسبت به سلول های T مزیت های بیشتری داشته باشند که از جمله آن ها می توان به انتقال بی خطر سلول های کشنده ذاتی مهندسی شده در یک رویکرد پیشرفته بدون نیاز به تطابق داشتن با بیمار است. در واقع می توان گفت که در استفاده از سلول های کشنده ذاتی، نیاز به مطابق بودن با بیمار نیست و این سلول ها دچار رد پیوند نمی شوند. هم چنین استفاده از CAR T cell درمانی با سمیت یا عوارض جانبی همراه است اما عوارض جانبی و سمیت استفاده از ایمنی درمانی با استفاده از سلول های کشنده ذاتی کاهش می یابد.

به طور خلاصه می توان گفت که یکی از چالش های اصلی ایمنی درمانی، تولید سلول های مدیفه شده مناسب برای بالین است. مهندسی سلول های iPSC و تولید سلول های کشنده ذاتی بیان کننده گیرنده آنتی ژن کایمریک(CAR NK cells) می تواند به نحو بهتری تومورهای مقاوم را از بین ببرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه