سوئیچ ملکولی، سرطان
تاریخ انتشار: شنبه 26 آذر 1390
دانشمندان یک سوئیچ مولکولی کلیدی علیه سرطان کشف کردند

  دانشمندان یک سوئیچ مولکولی کلیدی علیه سرطان کشف کردند

محققان کینگز کالج لندن اولین تصاویر زنده از یک سوئیچ مولکولی کلیدی در سیستم طبیعی دفاعی بدن در برابر سلول های توموری را ضبط کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه که بررسی نوعی از سلول های سفید خون به نام سلول کشنده طبیعی (NK) است، به تازگی در مجله Science Signaling منتشر شده است. این سلول های ایمنی با شناسایی و کشتن سلول های آلوده و بیمار از بدن محافظت می کنند.

 به تازگی بر روی درمان های جدیدی که می تواند ایمنی ضد توموری بیمار را از طریق تداخل با سیگنال های سلول های ایمنی ضد توموری بهبود بخشد تاکید  شده است. اما ماهیت دقیق سیگنالینگ بین سلول ها در نقطه دقیق زمانی که سلول های ایمنی با سلول های سرطانی درگیرمی شوند بدون نشان دادن با تصویربرداری مشکل است.
محققان این تداخلات را مورد مطالعه قرار داده و برای اولین بار یک سوئیچ مولکولی کلیدی (Cdc42) در سلول های NK را به تصویرکشیدند. این سوئیچ مولکولی ، Cdc42 ، برای فعال کردن سیستم نظارت سلول برای جستجو و از بین بردن سلول های سرطانی مهم است.

محققان کشف کردند که گروهی از آنزیم های مهم (kinases  PI-3) نقش نظارتی کلیدی در Cdc42 سلول های NK بازی می کنند.
PI - 3 kinases در حال حاضر به عنوان یک هدف بالقوه برای درمان سرطان مورد بررسی هستند. بنابراین محققان هشدار می دهند که اگر PI - 3 kinases برای درمان تومور مهارشود مکانیسم های سیستم ایمنی کشنده طبیعی بدن نیز ممکن است به گونه ای مهار شود.
پروفسور Tony Ng ، استاد زیست شناسی سلولی و تصویربرداری در بخش مطالعات سرطان  گفت : این یافته بسیار هیجان انگیز است و کمک می کند تا درک بهتری از سیستم دفاعی طبیعی بدن خود در برابر سرطان داشته باشیم.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه