تاریخ انتشار: شنبه 20 مرداد 1397
دریافت تاییدیه CHMP برای درمان بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما

  دریافت تاییدیه CHMP برای درمان بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما

کمپانی دارویی Johnson & Johnson به تازگی اعلام کرده است که کمیته محصولات پزشکی برای استفاده انسانی(CHMP) تاییدیه خود جهت ورود داروی Darzalex® یا daratumumab برای استفاده در بالین را صادر کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این کمپانی مدعی است که می توان daratumumab را در ترکیب با bortezomib، ملفالان و پردنیزون برای درمان بیماران مبتلا به مولتیپل میلومایی که شرایط دریافت پیوند سلول های بنیادی اتولوگ را ندارند استفاده کرد.

مولتیپل میلوما بیماری است که هر زمان که عود می کند مقابله با آن خطرناک تر می شود و هدف اولیه در درمان آن معمولا جلوگیری از پیشرفت سرطان تا حد ممکن است. به همین دلیل انتخاب رژیم های درمانی مناسب برای بیمارانی که به صورت تازه و برای اولین بار مبتلا به این بیماری تشخیص داده می شوند از اهمیت حیاتی برخوردار است و می تواند بقای طولانی مدت آن ها را تضمین کند. در این میان محققین دانشگاه سالامانکای اسپانیا، استفاده از daratumumab در ترکیب با داروهای دیگر را درمانی برای بیماران مبتلا به مولتیپل میلومای می دانند که شرایط سلول درمانی را ندارند.

یافته های بالینی استفاده از daratumumab در مطالعات انجام گرفته در سالامانکا بقدری امیدوار کننده بود که موجب شد کمپانی دارویی Johnson & Johnson در پی اخذ مجوزهای لازم برای مراحل نهایی تایید این دارو برای ورود به بازار باشد. در این راستا آن ها توانسته اند موافقیت های لازم را از  کمیته محصولات پزشکی برای استفاده انسانی(CHMP) برای ورود daratumumab به بالین و سپس بازار دریافت کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه