تاریخ انتشار: شنبه 20 مرداد 1397
مقاومت به HIV از طریق CRISPR

  مقاومت به HIV از طریق CRISPR

موش های پیوند شده با سلول های بنیادی خون ساز انسانی که دارای ژن گیرنده HIV موسوم به CCR5 هستند، که می تواند بوسیله ویرایش ژن تخریب شده و موجبات مقاومت به HIV‌ را در جانوران فراهم می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medicalxpress، نسبت اندکی از افراد دارای موتاسیون هموزیگوت در CCR5(ژنی که یک گیرنده موجود روی سلول های ایمنی را کد می کند) هستند که تلاش های HIV برای وارد شدن به درون سلول ها را خنثی می کند. در تلاش برای تقلید این مقاومت ذاتی، محققین CCR5 را در سلول های بنیادی/پیش ساز خون ساز(HSPCs) کبد جنینی انسانی جهش داند و نشان دادند که این سلول های می توانند بعد از پیوند به موش مانع از آلودگی بوسیله HIV شوند. این داده ها از یافته های قبلی مبنی بر هدف قرار دادن CCR5 می تواند همانندسازی و گسترش HIV را مهار کند، حمایت کند.

در این مطالعه دکتر کامل خلیلی و همکارانش در دانشگاه Temple از تکنیک ویرایش ژن CRISRP/Cas9 برای مختل کردن ژن CCR5 در سلول های بنیادی/پیش ساز خون ساز انسانی CD34+ استفاده کردند. این نشان داد که 21 درصد تا 28 درصد سلول ها با استفاده از این روش ویرایش شدند. در واقع این مطالعه شواهد قانع کننده ای را نشان داد که حذف CCR5 به وسیله CRISPR می تواند منجر به مقاومت سلول های خون ساز به ویروس ایدز شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه