تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مرداد 1397
نفروکتومی روباتیک می تواند نتایج بهتری را برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه اولیه ایجاد کند

  نفروکتومی روباتیک می تواند نتایج بهتری را برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه اولیه ایجاد کند

برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه اولیه، برداشتن بخشی از کلیه به جای کل اندام، اغلب یک درمان ترجیحی است زیرا این رویکرد می تواند تومورها را به طور موثری بردارد و در عین حال عملکرد کلیوی را حفظ کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سرطان کلیوی یکی از ده سرطان شایع در دنیا است که از هر 48 مرد یک نفر و از هر 83 زن یک نفر به آن مبتلا می باشند.طبق آمار انحمن سرطان آمریکا نرخ سرطان کلیه روز به روز در حال افزایش است اما نرخ مرگ و میر و عوارض جانبی مربوط به آن روز به روز در حال کاهش است.

برداشتن تومورهای سرطانی کلیوی نیازمند رویکردهای جراحی بهینه مانند جراحی روباتیک، لاپروسکوپی و جراحی باز است اما در این میان نوعی جراحی موسوم به نفروکتومی نسبی یک گزینه بهتر خواهد بود. مطالعه ای جامع بوسیله محققین در دانشکده پزشکی Keck نشان داده است که نفروکتومی جزئی رباتیک، نتایج به طور قابل توجه بهتری را برای بیماران ایجاد می کند. این نوع نفروکتومی روز به روز در حال همه گیرتر شدن است ولی هنوز هم بین اورولوژیست ها در مورد استفاده از آن اتفاق نظر وجود ندارد.

مقایسه نفروکتومی روباتیک با نفروکتومی باز و لاپروسکوپی مزایای بیشتری را برای این نفروکتومی نشان می دهد که شامل کاهش عوارض قبل و بعد از جراحی، کاهش عود مجدد سرطان، کاهش عوارض جانبی کل، کاهش مدت زمان بستری شدن و ... است. این مطالعه نشان داده است که نفروکتومی جزئی رباتیک نه تنها بی خطر و موثر است بلکه یک رویکرد ترجیحی برای درمان تومورهای کلیوی کوچک نیز می باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه