تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1397
نقشه ای جدید برای ترمیم آسیب ناشی از مولتیپل اسکلروزیس

  نقشه ای جدید برای ترمیم آسیب ناشی از مولتیپل اسکلروزیس

مطالعه ای جدید در مجله Nature اطلاعات جدیدی را در مورد این که چگونه داروها می توانند سلول های مغزی آسیب دیده را در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) ترمیم کنند، ارائه می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید که در دانشگاه Case Western Reserve صورت گرفته است، محققین اهداف دارویی جدید و کاندیداهای دارویی بالقوه ای را برای مراحل اولیه مولتیپل اسکلروزیس(MS) معرفی کرده اند که می تواند به درمان MS و سایر بیماری های عصبی ناتوان کننده کمک کند.

مولتیپل اسکلروزیس، یک بیماری مزمن و پیشرونده است که میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است و بدلیل آسیب به لایه میلینی پوشاننده آکسون های عصبی اتفاق می افتد. بدون این لایه عایق انتقال پالس های الکتریکی از مغز و نخاع مختل می شود و فرد دچار مشکلات حرکتی، بینایی و تعادل می شود.

آزمایشگاه های بسیاری از جمله Case Western Reserve توانسته اند کاندیداهای دارویی را طراحی کنند که می تواند منجر به تشکیل میلین جدید شود، اما این که این مولکول ها دقیقا چگونه عملکرد سلول های مغزی را تحت تاثیر قرار می دهند مشخص نیست. اما در این مطالعه جدید محققین دریافتند که تقریبا همه داروهای طراحی شده برای MS توانایی مشابهی در مهار آنزیم های خاصی دارند که به ساختن کلسترول کمک می کنند. این موجب شد که به تلاش هایی که در جهت شناسایی اهداف دارویی برای MS صورت می گیرند، جهت خاصی داده شود. در ابتدا مشخص شد دارویی به نام میکونازول برای درمان آسیب پای ورزشکاران استفاده می شود می تواند یک تقویت کننده قوی تشکیل میلین جدید باشد. در ادامه آن ها نشان دادند که میکونازول تشکیل میلین جدید را بوسیله مهار آنزیمی که سلول های بنیادی مغزی برای تولید کلسترول استفاده می کنند، تقویت می کند. در ادامه این محققین بیش از 20 داروی جدید را شناسایی کردند که با مهار آنزیم های دخیل در تولید کلسترول، موجب تقویت تشکیل میلین جدید شدند. در مجموع، این مطالعه هدف دارویی جدید(آنزیم های دخیل در تولید کلسترول) و کاندیداهای دارویی جدیدی را برای مقابله با MS معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه