تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مرداد 1397
کارآزمایی تحقیقات سلول های بنیادی برای نارسایی احتقانی قلب

  کارآزمایی تحقیقات سلول های بنیادی برای نارسایی احتقانی قلب

محققین دانشگاه لوئیزویل برای اولین بار از پیوند سلول های بنیادی بالغ برای درمان یک بیمار مبتلا به نارسایی احتقانی قلب استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، نارسایی قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ در سراسر دنیا محسوب می شود که تنها در آمریکا سالانه نزدیک به شش میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این در حالی است که نیمی از این تعداد در همان سال اول ابتلا به این مشکل می میرند. از آن جایی که این بیماران معمولا دچار آسیب عضلانی به قلب شان هستند، گزینه درمانی پیش روی آن ها معمولا پیوند قلب یا استفاده از دستگاه های کمک قلبی مکانیکی است. این گزینه ها متاسفانه برای همه بیماران در دسترس نیست. در این راستا محققین سعی داشته اند که از پتانسیل پیوند سلول های بنیادی برای درمان نارسایی های قلبی استفاده کنند.

میشل جونز یک پیمانکار اهل لوئیز ویل است که به دلیل ابتلا به نارسایی احتقالی قلب مورد سلول درمانی قرار گرفت. فرایند مورد استفاده برای درمان وی شامل تزریق سلول های بنیادی قلبی خود وی به عضلات قلبی آسیب دیده وی بود. ارزیابی هایی که دو هفته بعد از سلول درمانی صورت گرفت نشان داد که عملکرد قلبی وی 20 تا 30 درصد افزایش یافت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه