تاریخ انتشار: جمعه 26 مرداد 1397
قطعه کلیدی برای آهسته کردن زیرنوعی از سرطان کلورکتال

  قطعه کلیدی برای آهسته کردن زیرنوعی از سرطان کلورکتال

مهار کردن پروتئین Jagged1 در موش ها، تکثیر و رشد تومورهای کولون و رکتال را مهار می کند. این رویکرد اجازه برداشتن تومورهای موجود را نیز می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین مرکز تحقیقات سرطان و سلول های بنیادی بیمارستان دلمار، نمونه های تومور بیماران مبتلا به سرطن کولورکتال را گرفته و سپس آن ها را به منظور بررسی نقش پروتئین Jagged1 در تکثیر سلول های سرطانی مورد آنالیز قرار دادند. پروتئین Jagged1 به دلیل نقشی که در فعال کردن مسیر پیام رسانی سلولی Notch دارد برای سلول های سرطانی الزامی است. به صورت کلی، Notch تمایز سلول ها را مهار می کند و در نتیجه سلول ها وارد فازهای بلوغ نمی شوند و کماکان به صورت بنیادینه باقی می مانند.

در مورد تومورهای کلورکتال، فعال شدن مسیر پیام رسانی Notch منجر به رشد و تکثیر سلولی می شود. در این مطالعه جدید، محققین در دلمار، تومورهای روده ای را در موش کشف کردند که فاقد پروتئینی به نام Fringe بودند و این نشان می دهد که Jagged1 برای فعال سازی Notch ضروری است. این حقیقت که Fringe در سلول های طبیعی روده کوچک وجود دارد یک فرصت درمانی قابل توجه را برای درمان بیماران مبتلا به سرطان کلورکتال ارائه می دهد. به عقیده محققین این مطالعه می توان با مهار Jagged1، رشد سلول های توموری را بدون اختلال در عملکرد بافت های طبیعی  متوقف کرد. سطوح بالای پروتئین Jagged1‌ در بیماران مبتلا به سرطان کلورکتال می تواند یک نشان گر برای شناسایی زودهنگام سرطان باشد، هر چند بالا رفتن این پروتئین منجر به رشد افسارگسیخته تومورها می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه