تاریخ انتشار: جمعه 26 مرداد 1397
داروهای ضد سرطانی منتقل شونده بوسیله سیستم انتقال داروی جدید، اندازه تومورها را کاهش می دهند

  داروهای ضد سرطانی منتقل شونده بوسیله سیستم انتقال داروی جدید، اندازه تومورها را کاهش می دهند

سلول های بافت سرطانی به دو گروه عمده تقسیم می شوند: سلول های سرطانی و سلول های بنیادی سرطانی(CSCs). سلول های بنیادی سرطانی با پیشرفت و متاستاز سرطان مرتبط هستند و ریشه کن کردن سلول های بنیادی سرطانی برای مقابله با سرطان حیاتی است. با این حال، چون سلول های بنیادی سرطانی به شیمی درمان و پرتو درمانی مقاوم هستند، سرطان مجدد عود می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گروهی از محققین دانشگاه اوزاکا مارکرهای سطحی CD13 را در سلول های بنیادی کارسینومای هپاتوسلولار(HCC)‌شناسایی کرده اند. زمانی که مهارکننده CD13 یوبینمکس(ubenimex) به سلول های بنیادی سرطانی اضافه شد، سلول های بنیادی کارسینومای هپاتوسلولار دچار آپوپتوز شده و منقرض می شوند. با این حال، از آن جایی که سلول های بنیادی سرطانی تنها در بخشی از بافت های توموری ساکن هستند، ایجاد روشی که بتواند داروها را با غلظت بالا به جایگاه های هدف منتقل کند بسیار ضروری است.

محققین یک سیستم انتقال دارو(DDS) را با استفاده از یک بلوک پلی(اتیلن گلیکول)-پلی(لیزین) کانژوگه با کوپلیمر یوبینمکس(PEG-b-Plys(Ube)) ایجاد کردند. استفاده از این DDS افزایش غلظت یوبینمکس در سلول های بنیادی سرطانی هدف را افزایش می دهد. علاوه براین، استفاده ترکیبی این سیستم انتقال دارو با داروهای ضد سرطانی استاندارد به طور قابل توجهی سلول های بنیادی سرطانی را کاهش می دهد. این سیستم انتقال می تواند غلظت بالای یوبینمکس را به بافت هدف بفرستند. با استفاده از این روش، محققین یوبینمکس را به صورت درون صفاقی و درون سیاهرگی به موش ها تزریق کردند و یافته ها نشان داد که اندازه تومورها در آن ها به طور قابل توجهی کاهش داد. این نشان می دهد که می توان از این سیستم انتقالی برای انتقال غلظت های بسیار بالای یوبینمکس به جانور استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه