تاریخ انتشار: یکشنبه 11 شهریور 1397
تولید نوعی خون همگانی با استفاده از آنزیم باکتری های گوارشی

  تولید نوعی خون همگانی با استفاده از آنزیم باکتری های گوارشی

محققین آنزیمی را در میکروبیوم گوارشی انسانی کشف کرده اند که بیش از 30 برابر در مقایسه با آنزیم هایی که پیش از این برای تبدیل گروه های خونی نوع A و B به نوع O استفاده شده اند، موثر بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، گروه خونی نوعO، یک دهنده همگانی محسوب می شوند که در اورژانس های پزشکی از آن برای تزریق به بیماران مختلف استفاده می شود. دکتر استیفن ویتر و همکارانش در دانشگاه بریتیش کلمبیا تخصص ویژه ای در استفاده از آنزیم های خاص برای برداشتن آنتی ژن های A و B از سطح سلول های قرمز خونی دارند. در صورتی که این آنتی ژن ها که قندهایی ساده هستند از سطح گروه های خونی برداشته شوند، می توان گروه های خونی A و B‌را به گروه خونی O تبدیل کرد. برای شناسایی یک آنزیم موثر در این امر، ویتر و همکارانش از متاژنومیک استفاده کردند. با استفاده از متاژنومیک، شما می توانید همه موجودات را از محیط گرفته و DNA‌کل آن ها را استخراج کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. در ادامه E.Coli برای انتخاب DNAی حاوی ژن های کد کننده آنزیم های برش دهنده قند مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از این رویکرد، ویتر و تیمش توانستند آنزیم هایی را شناسایی کنند که باکتری ها از آن ها برای بریدن قندها از پروتئین های گلیکوزیله شده موسوم به موسین ها استفاده کردند که دیواره روده را می پوشاند.

موسین ها باقی مانده های قندی را ارائه می کنند که باکتری های گوارشی به آن ها می چسبند و برخی از این قندهای موسینی شبیه ساختارهای آنتی ژن های روی گروه های خونی نوع A و B هستند. در ادامه با مطالعه موسین ها، محققین گروه جدیدی از آنزیم ها را شناسایی کرده اند در برداشتن آنتی ژن ها از سطح سلول های قرمز خونی 30 برابر قوی تر از آنزیم های پیش از این شناخته شده هستند.

نتایج این مطالعه در در بیست و ششمین نشست ملی و گردهمایی انجمن شیمی آمریکا ارائه گردیده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه