تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 شهریور 1397
حفاظت در برابر آسیب های مغزی

  حفاظت در برابر آسیب های مغزی

پروفسور آنتونی جروسالم در دانشگاه آکسفورد در مطالعه ای جدید توضیح داده است که چگونه درک بهتر مکانیسم های فیزیکی پشت پرده آسیب های مغزی می تواند راه را برای درمان های جدید و سیستم های محافظتی جدید هموار کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آسیب مغزی ترومایی ناشی از انفجار(bTBI) می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات ناتوان کننده با عواقب طولانی مدت شود. متاسفانه این نوع آسیب به دلیل حملات تروریستی و جنگ در کشورهای مختلفی مانند سوریه، عراق و افغانستان روز به روز در حال افزایش است. در حالی که این مشکلات می توانند به طور واضح خودشان را به صورت یک اختلال مخرب عصبی یا یک اختلال روانی نشان دهند اما مکانیسم های خاصی که امواج فیزیکی انفجار را با تغییرات زیستی متعاقب آن در مغز مرتبط می سازند، هنوز ناشناخته باقی مانده است. به همین دلیل پروفسور آنتونی و همکارانش در آکسفورد سعی کردند مکانیسم های فیزیکی که آسیب بافت مغزی را موجب می شوند و در نهایت منجر به اختلالات شناختی می شوند را بهتر درک کنند تا بتوانند مانع از این آسیب ها شوند.

از طریق همکاری با پروفسور شی و همکارانش در دانشگاه Purdue مدل های کامپیوتری از مغز رت و انسان ایجاد کردند تا نحوه آسیب امواج به بافت نرم مغز را مشاهده کنند و دریابند که ارتباط این آسیب های مغزی با استرس اکسیداتیو بعد از آسیب در بافت های مغزی چیست. به منظور اطمینان از این مدل، آزمایش های درون تنی برای بررسی ارتباط بیت اثر انفجار و تست های شناختی صورت گرفت. این رویکرد جدید می تواند فرصت های جدیدی را برای بررسی آسیب های ناشی از انفجار و نحوه اثر آن ها روی مغز فراهم آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه