تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 شهریور 1397
تکنولوژی که موجب می شود سطوح مختلف دارو به جایگاه های مختلف تومورهای سرطانی برسد

  تکنولوژی که موجب می شود سطوح مختلف دارو به جایگاه های مختلف تومورهای سرطانی برسد

تکنولوژی بوسیله محققین دانشگاه Purdue طراحی شده است که اجازه می دهد غلظت های مختلفی از دارو یا مواد شیمی به نواحی مختلف و هدف یک بافت سرطانی در آزمایشگاه برسد. این کشف می تواند به میلیون ها بیماری که سالانه در سراسر دنیا به سرطان مبتلا می شوند کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه Purdue تکنولوژی موسوم به گرادیان روی چیپ(gradient-on-a-chip) را ارائه کرده اند که به آن ها اجازه می دهد اثر ناهمگونی انتقال ترکیبات و مواد شیمیایی درمانی موجود در بدن جانور را روی سلول ها بررسی کنند و برهمکنش های پیچیده دارو و سلول که در بدن رخ می دهد را شبیه سازی کنند. دکتر سوفی لیولور بر این باور است که استفاده از این تکنولوژی می تواند برهمکنش بین سلول ها، داروها و مواد شیمیایی را در بدن به خوبی شبیه سازی کند و نشان دهد که چگونه نواحی مختلف تومور غلظت های مختلفی از دارو یا مواد مورد نظر را در محیط شان بدست می آورند.

طراحی این چیپ شبیه یک راهروی تو در تو است که از شش لایه کاغذ و پلاستیک برای ایجاد میکروکانال های عمقی و یک اتاقک کشت استفاده کرده است. اساس عملکرد این چیپ بر مبنای سیستم های میکروفلوئیدیک است و موجب ایجاد یک گرادیان از مواد شیمیایی در عمق این چیپ می شود و مواد شیمیایی یا دارو از طریق فرایند انتشار به سایر لایه ها می رسد. یکی از ویژگی های مهم این سیستم توانایی استفاده از غلظت های مختلف مایع یا دارو در بخش های متنوع یک بافت است که شناسایی غلظت آستانه مربوط به یک ترکیب خاص و تاثیر گذاری آن روی بخش های مختلف بافت را نشان می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه