تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 شهریور 1397
چگونه سیستم ایمنی انسان فرد را در برابر ابولا محافظت می کند

  چگونه سیستم ایمنی انسان فرد را در برابر ابولا محافظت می کند

دو نوع آنتی بادی انسانی که بخش های مختلفی از ویروس ابولا را هدف قرار می دهند، اثرات ضد ویروسی شان را با مهار مراحل مختلف آلودگی هم افزایی می کنند. به عقیده محققین دانشگاه های تگزاس و واندربیلت، رسیدن به دیدگاه های جدید در مورد نحوه حفاظت سیستم ایمنی در برابر آلودگی ابولا می تواند منجر به ایجاد درمان های مبتنی بر آنتی بادی موثر شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، شیوع غیر قابل پیش بینی ویروس ابولا در غرب آفریقا در سال های 2013 تا 2016 منجر به مرگ بیش از 11 هزار نفر شد و همین امر نشان دهنده نیاز مبرم به ایجاد درمان های موثر برای این بیماری است که عامل آن فلوویروس های بیماری زا است. در این میان ایجاد درمان های مبتنی بر آنتی بادی موثر برای آلودگی های فلوویروس نیازمند درک بهتر مکانیسم های دخیل در اثر محافظتی آن ها است. اگرچه سیستم ایمنی انسانی انسان می تواند آنتی بادی های قوی را علیه فلوویروس ها تولید کند اما اثرات آن روی چندین مرحله آلودگی فلوویروسی مشخص نیست.

برای پر کردن این خلا اطلاعاتی، دکتر ایلنیخ و همکارانش به ارزیابی مکانیسم های دخیل در اثرات ضد ویروسی پانلی از آنتی بادی های منوکلونال بدست آمده از چندین منبع آلودگی ویروس ابولای طبیعی پرداختند. آنتی بادی های منوکلونال یا کلاهک گلیکانی یا منطقه ساقه گلیکوپروتئین ویروسی تداخل پیدا کرده با مراحل مختلف آلودگی فلوویروسی را هدف قرار می دهد. برای مثال، آنتی بادی خاص کلاهک گلیکانی چسبیدن ویروس به سطح سلول، انتقال سلول به سلول و جوانه زدن ویریونی را مهار می کند. برعکس، آنتی بادی ها خاص ساقه، منجر به شروع فعال سازی سلول های کشنده ذاتی و تخریب سلول های آلوده بوسیله منوسیت ها و نوتروفیل ها می شوند.

در مجموع این یافته ها نشان می دهد که انواع مختلف آنتی بادی ها اثرات همکارانه ای را با بلوک کردن مراحل مختلف آلودگی فلوویروس ها اعمال می کنند. به عقیده محققین، کوکتیل یا ترکیب آنتی بادی که اثرات ضد ویروسی مکمل را ترکیب کند می تواند در مطالعات آینده برای مقابله با ابولا تست شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه