تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 مهر 1397
نرخ درمان 50 درصدی در کارآزمایی های بالینی مدل موشی لوکمیای حاد

  نرخ درمان 50 درصدی در کارآزمایی های بالینی مدل موشی لوکمیای حاد

تیمی از محققین دانشگاه Hebrew یک داروی زیستی جدید را تولید کرده اند که در مدل های موشی لوکمیای حاد نرخ درمان 50 درصدی داشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، لوکمیا طیف وسیعی از پروتئین ها را تولید می کند که منجر به رشد سریع سلول های لوکمیایی می شود و هم چنین موجب مقاومت این سلول ها به شیمی درمانی می شود. امروزه، اغلب داروهای سرطانی زیستی که برای لوکمیا مورد استفاده قرار می گیرند تنها یک پروتئین سلول های لوکمیایی را هدف قرار می دهند و این در حالی است که سلول های لوکمیای سریعا سایر پروتئین ها را برای بلوک کردن دارو فعال می کند. نتیجه این امر، سلول های لوکمیایی مقاوم به دارو با رشدی سریع است که منجر به عود مجدد بیماری می شوند.

دکتر بن نریاح و همکارانش در Hebrew داروی جدیدی را تولید کرده اند که شبیه یک بمب خوشه ای عمل می کند و می تواند هم زمان چندین پروتئین لوکمیایی را به صورت هم زمان هدف قرار دهد. این امر موجب می شود که سلول های لوکمیایی نتوانند از روش فعال سازی پروتئین های دیگر استفاده کنند و در نتیجه نمی توانند از درمان فرار کنند. از آن جایی که این داروی ریز مولکول می تواند کار چندین دارو را به طور هم زمان انجام دهد، مانع از قرار گرفتن بیماران در معرض داروهای متعدد یا تعداد زیاد دوره های درمان سرطانی می شود.

بزرگ ترین مزیت این داروی چند کاره، ریشه کن کردن سلول های بنیادی سرطانی به عنوان منشا اصلی متاستاز، مقاومت درمانی و عود مجدد سرطان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه