تاریخ انتشار: جمعه 06 مهر 1397
ریز پلت فرم جدیدی که رفتار طبیعی سلول های سرطانی را آشکار می سازد

  ریز پلت فرم جدیدی که رفتار طبیعی سلول های سرطانی را آشکار می سازد

یک پلت فرم کشت سلول جدید به محققین اجازه می دهد رفتارهای سلول های سرطانی زنده را زیر میکروسکوپ مشاهده کنند و این امر می توانند بسیاری از مشخصه های از پیش شناخته شده سرطان را توضیح دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این پلت فرم کشت سلولی جدید بوسیله محققین دانشگاه هوکائیدو طراحی شده است و جایگاه چسبندگی در مقیاس میکرو را برای سلول های سرطانی ارائه می کند و رفتارهای تاکنون مشاهده نشده مربوط به ویژگی های بالینی سرطان را نشان می دهد. مشاهده این رفتارها می تواند مکانیسم های پشت پرده ویژگی های شناخته شده سرطان ها از جمله سرطان پانکراس(یک سرطان بدخیم کشنده) را توجیه کند و منجر به شناسایی اهداف درمانی جدید شود.

در حال حاضر، مطالعات از کشت های سلولی استفاده می کنند که رفتار طبیعی سلول ها را به خوبی شبیه سازی نمی کنند و همین امر موجب می شود که درک درستی از سلول های مختلف وجود نداشته باشد. در واقع فقدان پلت فرم کشت سلول مناسب موجب می شود که یک خلاء اطلاعاتی در دانسته های ما در مورد رفتارهای سلول های سرطانی وجود داشته باشد.

پلت فرم کشت سلول جدید طراحی و ساخته شده بوسیله محققین ژاپنی به صورت جزایری با قطر 30 میکرومتر حکاکی شده روی اسلاید شیشه ای است. برای سلول های سالم، این فضا امکان چسبیدن یک یا دو سلول را فراهم می کند اما زمانی که محققین از این اسلایدها برای کشت سلول های سرطان پانکراسی استفاده کردند و آن ها را به مدت یک شب انکوبه کردند، سلول ها به صورت زیر تومورهایی خودسازماندهی کردند. این ریز تومورها دارای چهار یا تعداد بیشتری سلول بودند. زمانی که محققین این ریز تومورها با داروی ضد سرطانی نوکودازول تیمار کردند، ریز تومورها تجزیه شدند اما سلول های کنده شده زنده ماندند. ارزیابی های صورت گرفته نشان که سلول های کشت شده در این پلت فرم در مقایسه با سلول های کشت شده در سایر پلت فرم ها، مارکرهای سرطانی را بیشتر نشان دادند. محققین امیدوارند بتوانند از این پلت فرم در مطالعات پایه سرطانی و غربالگری های دارویی روی سرطان ها استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه