تاریخ انتشار: یکشنبه 27 آذر 1390
ایمنی دربرابر سرما

  ایمنی دربرابر سرما

در فضای درونی انسان و دیگر موجودات خونگرم ، نوع خاصی از بافت به نام چربی قهوه ای وجود دارد  که ممکن است در آینده  در راز رژیم غذایی و برنامه های کاهش وزن موثر باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، بر خلاف چربی "سفید" معمولی، که بدن کالری مازاد را در آن ذخیره می کند، چربی قهوه ای می تواند کالری ها را برای گرم کردن بدن بسوزاند. این یکی از چیزهایی است که به گرم نگه داشتن موجودات جنگلی در شب های سرد کمک کند.
برای بررسی چگونگی عملکرد چربی قهوه ای در موش، یک تیم از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو (UCSF) ، آنچه که ممکن است تمدید گذشته تکاملی ما باشد را کشف کردند.
براساس این کشف در پاسخ به سرما، سلول های ریز ایمنی که به عنوان ماکروفاژها شناخته می شوند، می توانند برروی چربی قهوه ای اثر گذارند که از جمله آن سوزاندن انرژی برای تولید گرما است.
پیش از این در پژوهشی که ماه گذشته در نشریه Nature منتشر شد، دانشمندان فرض کرده بودند که سوخت و ساز چربی قهوه ای به طور کامل توسط مغز کنترل می شود. اما تحقیقات UCSF نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن نقش پشتیبان در این فرآیند دارد.
دکتر Ajay Chawla استادیار بخش قلب و عروق موسسه UCSF گفت:  این سیستم  نقش بسیار مهمی در پاسخ به استرس حرارتی ایفا می کند.
سلول های ایمنی در کنار چربی قهوه ای یافت می شود
سیستم ایمنی بدن انسان  متکی بر این ماکروفاژها برای بلعیدن باکتری ها است وما را در برابر عفونت ها محافظت می کند.
ماکروفاژها هرگز به عنوان ایفاگر نقش در متابولیسم شناخته نمی شوند ، اما شواهد این گروه تحقیقاتی چیز دیگری را نشان می دهد.
استفاده از چربی قهوه ای برای سوزاندن کالری و تولید گرما یکی از راه های حفظ حرارت در پستانداران است. این سازگاری سبب می شود تا حیوانات خون گرم در مواجهه با چالش های افراطی زیست محیطی ازخود محافظت کنند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه