تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 آبان 1397
عضلات چگونه شکل می گیرند

  عضلات چگونه شکل می گیرند

همه مهره داران برای داشتن عملکرد نیازمند عضلات هستند و این بافت، فراوان ترین بافت بدن می باشد که در حرکات دخیل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای که اخیرا در Nature Commiunication به چاپ رسیده است، تیمی از محققین دو پروتئین ضروری برای تکوین عضلات اسکلتی را کشف کرده اند. این مطالعه که در انستیتو تحقیقات بالینی مونترال(IRCM) انجام شده است می تواند به درک بهتر بیماری های عضلانی نادر و ایجاد درمان های جدید کمک کند.

عضلات اسکلتی به استخوان های ما می چسبند و حرکت بدن را مقدور می سازند. تکوین این عضلات در یک جنین در حال تکوین و یا یک ورزشکار حرفه ای توالی مشابهی منجر به تشکیل آن ها می شود. در مهره داران، سلول های مشتق از سلول های بنیادی موسوم به میوبلاست ها، در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در کنار هم فشرده می شوند و در نهایت غشاهایشان با هم ادغام می شود تا سلول بزرگ تری شکل گیرد. این واقعه را ادغام شدن سلولی(cell fusion) می نامند. این فرایند ادغام شدن سلولی، در تشکیل بافت های کوچکی مانند جفت در حال تکوین و هم چنین بازآرایی استخوان های ما دخیل است.

برای تکوین و هم چنین ترمیم عضلات، میوبلاست ها مجبورند حرکات شان را خیلی به دقت انجام دهند و هر حرکت اشتباه قابل جبران نیست. در این مطالعه جدید، کوته و تیمش از کشف دو پروتئین به نام ClqL4 و Stabilin-2 خبر داده اند که این برنامه دقیق را تنظیم می کنند. در واقع، ClqL4 و Stabilin-2 کامل شدن موفقیت آمیز این توالی دقیق را تضمین می کنند. آن ها ادغام سلولی را به ترتیب در لحظات کلیدی آهسته کرده و شروع می کند. نقش آن ها حیاتی است و اگر مترونوم میوبلاست ها مختل شود، عضلات اندازه درستی نخواهند داشت و عملکرد آن ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این همان چیزی است که طی بیماری های عضلانی اتفاق می افتد و با ضعف عضلانی و سختی حرکات مشخص می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه