تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 آبان 1397
سلول درمانی پیشرفته با استفاده از نانو داربست زیست تخریب پذیر

  سلول درمانی پیشرفته با استفاده از نانو داربست زیست تخریب پذیر

محققین روتگر، یک داربست کوچک و زیست تخریب پذیر را برای پیوند سلول های بنیادی و انتقال داروها ایجاد کرده اند که ممکن است به درمان بیماری آلزایمر و پارکینسون، تخریب مغز در نتیجه پیری، آسیب های طناب نخاعی و آسیب های مغزی ترومایی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، پیوند سلول های بنیادی که در درمان بیماری های سیستم عصبی مرکزی امیدوار کننده نشان داده است، به دلیل نرخ بقای ضعیف این سلول ها در جایگاه هدف، تمایز ناکافی سلول ها و رشد محدود ارتباطات عصبی با چالش هایی مواجه است.

محققین روتگر، یک داربست زیستی را طراحی کرده اند که بافت طبیعی مغز را تقلید می کند و در مطالعات آزمایشگاهی و موشی امیدوار کننده نشان داده است. این داربست با اندازه نانو می تواند قابلیت پیوند سلول های بنیادی و مهندسی بافت عصبی را افزایش دهد. این نانو داربست زیستی می تواند چالش های ذکر شده در سلول درمانی بیماری های مغزی را مرتفع سازد. این محققین در روتگر، قصد دارند با همکاری متخصصین و پزشکان علوم اعصاب از این نانو داربست های زیستی در مدل های جانوری بزرگ استفاده کرده و بعد از اثبات کاربردی آن ها ، از این داربست ها در مطالعات بالینی آسیب طناب نخاعی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه