تاریخ انتشار: یکشنبه 25 آذر 1397
سفتی بافت نقطه قوتی برای زنده ماندن سلول های سرطانی عمل می کند

  سفتی بافت نقطه قوتی برای زنده ماندن سلول های سرطانی عمل می کند

سفتی بافت در برخی از بافت ها در زمانی که یک دارو سعی در باز کردن راهش به سمت تومور پانکراسی دارد، سدی در برابر دارو محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سفتی بافت یک فاکتور مهم در سرطان های سرویکس و سینه و هم چنین سرطان پانکراس محسوب می شود. مطالعه ای جدید در دانشگاه روکستر نشان می دهد که چگونه تکنولوژی های پیشرفته تصویربرداری می تواند به طور صحیحی برای اندازه گیری سفتی بافت ها استفاده شوند و بدین ترتیب اجازه پیش بینی رسیدن یا نرسیدن یک دارو به بافت توموری هدف را می دهند. توانایی دیدن سفتی یک بافت در ریز محیط توموری، یک استراتژی تشخیصی است که می تواند به انکولوژیست ها کمک کند که برنامه درمانی مناسبی را برای درمان بیماری و مونیتور کردن پیشرفت یا پسرفت آن طراحی کنند.

در مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است محققین برای اولین در یک مدل موشی ارتباط واضح بین سفتی بافت و فشار بالای بافتی را نشان داده اند و بر این باورند که این ارتباط است که رسیدن داروها به تومور هدف را تعیین می کند. آن ها نشان داده اند که این تکنولوژی جدید موسوم به الاستوگرافی که مشابه با تکنولوژی اولتراسوند است می تواند سفتی بافت را نشان دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه