تاریخ انتشار: دوشنبه 17 دی 1397
استفاده از صفحات سلولی مشتق از جفت برای ترمیم و بازسازی بافت قلبی

  استفاده از صفحات سلولی مشتق از جفت برای ترمیم و بازسازی بافت قلبی

جفت منبعی غنی از سلول های بنیادی مزانشیمی است و مطالعه ای جدید نشان داده است که این سلول ها می توانند در قالب صفحات سلولی به کودکانی که دچار نواقص قلبی مادرزای هستند پیوند شوند و منجر به بازسازی و ترمیم قلب شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، بیماری های قلبی مادرزادی یکی از دلایل اصلی بیماری ها و مرگ های ناشی از نقص در زمان تولد هستند. جفت می تواند براحتی در زمان تولد جمع آوری شده و سلول های آن به منظور اهداف تحقیقاتی یا بالینی جداسازی شود.

در مطالعه ای جدید سیتارام امانی و همکارانش در بیمارستانی در بوستون به ارزیابی سلول های بنیادی مزانشیمی(بدون توجه به منشا آن ها) پرداختند و توانایی آن ها در تشکیل صفحات سلولی را نشان دادند و اذعان داشته اند که اثرات سودمند این سلول ها مربوط به عملکرد پاراکرینی و برهمکنش های سلول-سلول در جایگاه ایمپلنت کردن سلول های بنیادی مزانشیمی است. توانایی سلول های بنیادی مزانشیمی برای ترشح فاکتورهای رشد منجر به القای حفاظت قلبی، تحریک رگزایی و پیشبرد مهاجرت، تکثیر و تمایز سلول های بنیادی قلبی موضعی می شود که این امر روی ترمیم بافت اثر می گذارد. به طور جالب این که، این مطالعه نشان می دهد که سلول های بنیادی مزانشیمی جفتی تمایز نیافته مهاجرت و تکثیر سلول های قلبی را حمایت می کنند و مسیری را به سمت بازسازی بافت قلبی ایجاد می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه